ممنوعیت فروش کالاهای محترقه در واحدهای صنفی/ با اخلالگران نظم و امنیت برخورد می‌شود

دادستان کرمان با هشدار به اخلالگران نظم و امنیت در شب چهارشنبه آخر سال گفت: با کسانی که به بهانه مراسم چهارشنبه‌سوری قصد اخلال در نظم و مبادرت به تخریب اموال عمومی را دارند، برخورد قاطع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری، مهدی بخشی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در جلسه ستاد استانی مجرمان حرفه‌ای، از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های متهمان چهارشنبه‌سوری خبر داد و اظهار کرد: با افرادی که بخواهند بدون توجه به هشدارها، با قانون‌شکنی و استفاده از مواد منفجره و اشتعال‌زا، سلامت مردم و امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار کنند، برخورد قضائی و بازدارنده خواهد شد.

وی افزود: رعایت نکردن نکات ایمنی و بی‌توجهی به هشدارها، سبب شده است هر سال در این شب افراد زیادی مصدوم شوند یا جان خود را از دست بدهند و خانواده‌های زیادی در آستانه سال جدید داغدار شوند.

دادستان کرمان تأکید کرد: شعب کشیک با حضور کارکنان قضائی و اداری در مراجع قضائی فعال و همراه با سرعت و دقت به گزارش‌های رسیده از ضابطین رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت جدی خانواده‌ها بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی جهت جلوگیری از فریب خوردن از کانال‌ها و وبگاه‌های آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره گفت: به تمام مراجع انتظامی ابلاغ شده است تا عاملان فراخوان در فضای مجازی یا ایجادکنندگان تجمع‌های پرخطر و فروشندگان مواد محترقه را شناسایی، دستگیر و به دادسرا معرفی کنند تا مجازات قانونی در خصوص آن‌ها اجرا شود.

بخشی یادآور شد: کالاهای محترقه، اشتعال‌زا و خطرناک به‌هیچ‌وجه نباید در واحدهای صنفی به فروش برسند و نگهداری، حمل، خرید و فروش این موارد به موجب ماده ۱۲ قانون مجازات مرتکبین قاچاق اسلحه و مهمات جرم است و استفاده از مواد محترقه اگر منتهی به آسیب بدنی شود علاوه بر مجازات حبس یا جزای نقدی، موجب محکومیت پرداخت دیه به مصدومان نیز خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در پایان ابراز امیدواری کرد: شهروندان با تبعیت از قانون و توجه به تذکرات مسئولان، همچنین پرهیز از تجمعات غیرضروری و اقدامات نابهنجار و مخاطره‌آمیز، پایان سال خوبی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.

کد خبر 735469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.