ایجاد گذر صنایع دستی در پارک شهید رجائی اصفهان

رئیس اداره عمران منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: ایجاد گذر صنایع دستی حدفاصل دبیرستان بهشت آئین تا چهارباغ عباسی در مرحله انجام مناقصه است،

یونس تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه منطقه سه شهرداری اصفهان ۶۸۲ میلیارد تومان است و ۴۰۲ میلیارد تومان به بخش عمرانی اختصاص دارد، همچنین بودجه عمرانی از شاخص‌های متفاوتی از جمله مهم منطقه‌ای، منطقه‌ای و محله‌محور تشکیل شده است، از این‌رو بازار خورشید، تملک جلوخان و قطار شهری از جمله پروژه‌های شاخص این منطقه بوده که در مرحله اجرایی قرار دارد.

وی افزود: ۱۸ پروژه مهم منطقه‌ای است که ١٢پروژه آن اجرا شده است و شش پروژه دیگر به دلیل مشکلات و معضلاتی از لیست پروژه‌های این منطقه حذف شد.

رئیس اداره عمران منطقه ۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: ۲۸ پروژه منطقه‌ای نیز برای این منطقه تعریف شده که تمام آن‌ها به جز یک پروژه اجرایی شده است، همچنین پنج پروژه محله‎محور نیز در دو محله دردشت و امامزاده اسماعیل انجام شده است.

تیموری گفت: نازک‌کاری خانه کودک و نوجوان به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار، پارک مشتاق با ۴۰۰۰ متر مربع مساحت در راستای مناسب‌سازی کف پارک مشتاق حدفاصل پل خواجو تا پل بزرگمهر با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان، پیاده‌روسازی خیابان احمدآباد به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و به طول ۱۵۰۰ متر حدود با هفت میلیارد تومان اعتبار، کف‌سازی و بدنه سازی بازار منجم به مساحت ۵۰۰ متر مربع با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از جمله پروژه‌های محله‌محور این منطقه است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های محله‌محور این منطقه ادامه داد: پروژه سقف و کف بازار دردشت با هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد تومان، گذر قصر با شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، پیاده‌روسازی خیابان ملک با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان، مناسب‌سازی خیابان ملک با یک میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار، کف‌سازی پارک شهید رجایی با دو میلیارد تومان اعتبار، سرویس بهداشتی توحید خانه با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان، موزه هنرهای معاصر به مساحت زیربنایی ۲۰۰۰ متر مربع به مبلغ هفت میلیارد تومان نیز اجرایی شده است.

رئیس اداره عمران منطقه ۳ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه منبع آب فضای سبز در پارک مشتاق با پنج میلیارد تومان اعتبار، گذر حمام پنج‌شنبه با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شامل، درزگیری‌های پارکینگ خواجه نظام با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و درزگیری خیابان‌ها با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از دیگ پروژه‌های محله‌محور این منطقه است.

تیموری گفت: آسفالت معابر اصلی و فرعی به‌صورت مستمر با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار، پیرایش دیوار بازار هنر با هزینه‌ای بالغ بر چهار و ۵۰۰ میلیون تومان، پیرایش پهنه بابا قاسم در محله دردشت با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، پیرایش ورودی‌های میدان امام خمینی (ره) با سه میلیارد تومان اعتبار و بازار حسن‌آباد با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله پروژه‌های محله‌محور این منطقه است.

وی افزود: مرمت گذرهای امامزاده اسماعیل با ۲۵۰۰ متر مربع مساحت با هشت میلیارد تومان اعتبار، ساماندهی گذر دارالضیافه، جویباره و خورشید به‌عنوان محور گردشگری با پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از جمله پروژه‌های محله‌محور این منطقه است.

پروژه گذر کمر زرین حدفاصل گذر پیرپینه‌دوز تا میدان جلوخان با اعتبار هشت میلیارد تومان در حال اجرا است

رئیس اداره عمران منطقه ۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: با اجرای پروژه میدان عتیق تعدادی از دسترسی‌های محله حذف و این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی در این محل شد، در این راستا شهرداری این کلان‌شهر با توجه به اینکه محله درشت جز هسته اصلی شهر بود، پروژه پهنای بابا قاسم از خیابان علامه مجلسی تا خیابان سنبلستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان را تعریف کرد و در حال حاضر دو قرارداد آن با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان منعقد شده است و مابقی آن در سال آینده انجام می‌شود.

تیموری گفت: پروژه بازار چیت‌سازها به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب در دو مقطع انجام شد و در حال حاضر فاز نخست ضلع شرقی آن با اعتبار پنج میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ایجاد گذر صنایع دستی حدفاصل دبیرستان بهشت آئین تا چهارباغ عباسی در مرحله انجام مناقصه است، ادامه داد: ساماندهی گذر هارونیه کنار مسجد علی به مبلغ چهار میلیارد تومان، اعلام و اطفای حریق، آسانسور و رنگ‌آمیزی داخل و شستن نمای کتابخانه مرکزی با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

رئیس اداره عمران منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این منطقه جز مناطق پر تراکم در طول روز است و شب‌ها جمعیت این منطقه ۱۱۰ هزار نفر است، اما روزانه ۴۲۰ هزار نفر شهروند در این منطقه تردد می‌کند.

تیموری گفت: میدان امام علی (ع) دارای پهنه‌ی ۳۲ هکتاری بوده که قسمت‌هایی از آن تکمیل نشده است، همچنین بازار خورشید با زیربنای ۳۳ هزار مترمربع و با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان و گذرهای پیرامونی آن شامل بازار غاز و پیرپینه‌دوز در حال حاضر در دست عملیات حفاری اداره برق است.

وی افزود: پروژه گذر کمر زرین حدفاصل گذر پیرپینه‌دوز تا میدان جلو خان با اعتبار هشت میلیارد تومان در حال اجرا است که یکی از قدیمی‌ترین گذرهای تاریخی شهر محسوب می‌شود و با توجه به تاییدیه‌های اداره میراث فرهنگی در حال ساخت است.

رئیس اداره عمران منطقه ۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: از دیگر پروژه‌های این منطقه بازار نیماورد است که با اعتبار شش میلیارد تومان، کف و بدنه آن باید تکمیل شود.

کد خبر 735456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.