بالن آرزوها روشن نکنید / مراقب رفتار و رفت‌وآمد فرزندان خود باشید

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه انتظار می‌رود خانواده‌ها به‌خصوص طی این ایام کنترل و نظارت بیشتری بر فرزندان خود و رفتار و رفت‌وآمد آن‌ها داشته باشند، گفت: روشن کردن بالن‌های آرزو از جمله اقداماتی است که خطرات پنهانی به همراه دارد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آماده‌باش صددرصدی نیروهای سازمان آتش‌نشانی اصفهان به منظور امدادرسانی به حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: سنت‌های چهارشنبه‌سوری، سنت‌هایی بسیار زیبا و شیرین است که به روشن کردن آتش، آتش‌بازی یا استفاده از مواد محترقه ختم نمی‌شود و می‌توان با فرهنگ‌سازی از رخداد حوادث ناگوار در این مراسم جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود خانواده‌ها به خصوص طی این ایام کنترل و نظارت بیشتری بر فرزندان خود و رفتار و رفت‌وآمد آن‌ها داشته باشند، افزود: توصیه اکید می‌شود که جشن یا دورهمی‌های برگزار شده برای چهارشنبه سوری با همراهی خانواده‌ها برگزار شود تا کنترل بیشتری بر رفتار نوجوانان و جوانان وجود داشته باشد و از رخداد حوادث پیشگیری شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نوجوانان و جوانان بیشتر اوقات در مکان‌هایی از جمله زیرزمین‌ها و پارکینگ‌ها که دور از چشم والدین است اقدام به ساخت یا دپوی مواد محترقه می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به این موارد انتظار می‌رود والدین اهمیت این موضوعات را به‌خوبی درک کنند و همراهی مناسبی با فرزندان خود داشته باشند.

شریعتی با اشاره به اینکه روشن کردن بالن‌های آرزو از جمله اقداماتی است که خطرات پنهانی به همراه دارد، ادامه داد: این بالن‌ها هنگام روشن کردن می‌تواند موجب سوختگی فرد شود و با توجه به اینکه مکان فرود آن‌ها مشخص نیست، امکان دارد در محل فرود از جمله پمپ‌بنزین‌ها یا حیاط منازل مسکونی منجر به آتش‌سوزی شود.

وی با بیان اینکه سوختگی، صدمات چشمی و قطع عضو تنها بخشی از عواقب حوادث چهارشنبه‌سوری است و صدمات روحی جبران‌ناپذیری را برای افراد به همراه خواهد داشت، گفت: امید است افراد با در نظر داشتن توصیه‌ها از رخداد حوادث جلوگیری کنند تا با انرژی و نشاط به استقبال سال جدید برویم.

کد خبر 735445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.