فعالیت پویش فرشتگان رمضان از امروز آغاز شد / روزه‌داری منعی برای اهدای خون نیست

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به آغاز فعالیت پویش فرشتگان رمضان از امروز گفت: وقتی روزه‌دار شرایط جسمی مناسبی دارد، روزه‌داری منعی برای اهدای خون ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انتقال خون، بشیر حاجی بیگی با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن با آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پویشی با عنوان فرشتگان رمضان با هدف حفظ ذخایر خون در ایام پایان سال و آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این پویش از امروز که مصادف با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن است آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: چه خوب است هموطنان این روزها را آغازی بر تحول جدید زندگی خود قرار دهند و با اهدای خون به جمع اهدا کنندگان زندگی بپیوندند.

وی تصریح کرد: امید است بانوان و جوانان این روزهای پرشور و معنویت و بهار قرآن و بهار طبیعت را مغتنم شمارند و در حمایت از بیماران اهتمام ورزند تا بیماران نیازمند به خون نیز در این روزها در کنار سفره افطار و هفت سین در جمع خانواده حضور داشته باشند و دعای خیر آنان بهترین برکت و توشه این روزهای پر فیض اهدا کنندگان خون باشد.

حاجی بیگی با اشاره به افزایش درخواست خون به خاطر بالا رفتن مصرف و تعدد جراحی‌های پایان سال اضافه کرد: از سوی دیگر همیشه به خاطر ماه مبارک رمضان اهدای خون کاهش می‌یابد و ایام تعطیلات و مشغله پایان سال نیز این موضوع را تشدید می‌کند که می‌تواند منجر به کاهش ذخایر خون شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی روزه‌دار شرایط جسمی مناسبی دارد، روزه‌داری منعی برای اهدای خون ایجاد نمی‌کند و اهدا کننده می‌تواند با صرف وعده غذایی مناسب و استفاده از مایعات بیشتر در وعده سحری برای اهدای خون اقدام کنند، مراکز اهدای خون سراسر کشور در این ایام آماده پذیرش اهداکنندگان هستند.

کد خبر 735415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.