تلاش گلاسکو برای ۲ برابر شدن نیروی کار زن

اپراتور اتوبوس‌رانی گلاسکو متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۸ نیروی کار زن را دو برابر کند و مطمئن شود که تا این سال ۴۰ درصد از نقش‌های رهبری ارشد آن بر عهده زنان است.

به گزارش خبرگزاری ترجمه خبرگزاری ایمنا، در تلاش برای افزایش شمولیت جنسیتی در بخش حمل‌ونقل، اپراتور اتوبوس‌رانی گلاسکو متعهد شده است که نیروی کار زن خود را تا سال ۲۰۲۸ دوبرابر و اطمینان حاصل کند که ۴۰ درصد از نقش‌های رهبری ارشد توسط زنان پر می‌شود. این نهاد تعهداتی را با هدف تقویت فراگیری و برابری جنسیتی در نیروی کار خود اعلام کرده و متعهد شده است که تعداد زنان را در کسب‌وکار خود طی پنج سال آینده دو برابر خواهد کرد و ۲۰ درصد از نمایندگان آن را زنان تشکیل دهند. سازمان یادشده برای دستیابی به این اهداف از دو تعهد بلندپروازانه استخدامی رونمایی کرده است.

اقدامات گلاسکو برای بهبود برابری در استخدام

به‌عنوان اقدام اول، در مصاحبه اولیه همه استخدام‌های ارشد اپراتور اتوبوس‌رانی گلاسکو، متقاضیان با یک پنل متوازن از مصاحبه‌کننده‌های زن و مرد روبه‌رو خواهند شد. پس از آن مرحله فهرست نهایی برای این پست‌های ارشد، به‌صورت نصف‌نصف برابری میان نامزدهای مرد و زن را حفظ می‌کند.

تلاش گلاسکو برای دوبرابر شدن نیروی کار زنان

این تعهدات نشان‌دهنده یک حرکت مهم برای رسیدگی فعالانه به نابرابری جنسیتی در بخش حمل‌ونقل است که به‌طور سنتی تحت سلطه مردان قرار دارد. اقدامات این نهاد به ایجاد محیطی منجر می‌شود که در آن مردم بتوانند خود واقعی خود باشند و موفق شوند.

بسیار مهم است که کسب‌وکارهایی مانند اپراتور اتوبوس‌رانی گلاسکو نه‌تنها فعالیت‌هایی را که برای رسیدن به برابری جنسیتی انجام می‌دهند تصدیق می‌کنند، بلکه نشان می‌دهند که تعهد واقعی خود را چگونه انجام خواهند داد. این تعهدات دارای پتانسیل بالایی است که به ایجاد تفاوت واقعی و جذب زنان بیشتر برای پیوستن به یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای اتوبوس در بریتانیا و در صنعت حمل‌ونقل برای شغلی پربار منتهی می‌شود.

کد خبر 735411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.