آخرین آمار حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری در کشور

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: از ابتدا تا بیست و یکم اسفند حدود ۴۲۴ نفر دچار حوادث مربوط به مراسم چهارشنبه آخر سال شده‌اند که برای ۱۵۳ نفر اورژانس اعزام شد و ۱۰ نفر فوت شده‌اند و ۲۴۷ نفر نیز خودشان به بیمارستان مراجعه کردند و ۱۴ نفر نیز در محل درمان شدند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال از ابتدای اسفند تا بیست و یکم اسفند، اظهار کرد: در مدت مذکور حدود ۴۲۴ نفر دچار حوادث مربوط به مراسم چهارشنبه آخر سال شده‌اند که برای ۱۵۳ نفر اورژانس اعزام شد و ۱۰ نفر فوت شده‌اند و ۲۴۷ نفر نیز خودشان به بیمارستان مراجعه کردند و ۱۴ نفر نیز در محل درمان شدند.

وی درباره آمار فوت، قطع عضو، و آسیب به چشم در حوادث مربوط به چهارشنبه سوری افزود: میزان آسیب‌دیدگان تاکنون رشد ۲۴ درصدی، میزان رشد فوتی‌ها ۲۵ درصد، قطع عضو ۲۸ درصد، آسیب به چشم رشد ۲۲ درصدی و سوختگی رشد ۵۰ درصدی داشته است، همچنین ۹۰ درصد مصدمان مرد و تنها ۱۰ درصد آنها زن هستند.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: از میان مصدومان ۳۷ مورد قطع عضو، ۱۳۸ مورد آسیب به چشم و ۱۹۶ مورد سوختگی ثبت شده است، همچنین ۹۵ مورد بستری و ۱۱ مورد در ICU بستری شده‌اند، از میان مصدومان این حوادث ۶۷ درصد در سنین ۱۸ سال و حتی پایین‌تر هستند و ۱۵ درصد از مصدومان رهگذر و ۸۵ درصد نیز تولیدکننده یا مصرف‌کننده هستند.

وی با اشاره به آمار بیشترین حوادث چهارشنبه سوری در کشور اضافه کرد: بیشترین درصد مصدومیت‌ها در آذربایجان شرقی، تهران و آذربایجان غربی و بیشترین درصد فوتی‌ها در آذربایجان غربی، تهران و اصفهان به ثبت رسیده است.

کد خبر 735362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.