آماده باش آتش‌نشانان آستارا چهارشنبه آخرسال/ شهروندان از رهاسازی بالن آرزو خودداری کنند

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر مرزی آستارا از آماده باش و استقرار نیروهای این واحد در سه نقطه شهر به منظور مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

سهند نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نیروهای آتش‌نشانی آستارا با استقرار در سه نقطه این شهر از جمله پل فارابی، چهار راه حکیم‌نظامی و کوچه حمزه بیک و با دو خودرو گشت شبانه‌روزی، آماده مقابله با هر نوع حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال هستند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، شهروندان از روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در پارکینگ واحدهای مسکونی، معابر، کوچه و خیابان‌های نزدیک پست‌های برق و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز خودداری کنند.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با بیان اینکه والدین چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندان خود باشند و آنها را از خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا آگاه کنند، اضافه کرد: کودکان و نوجوانان از تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی به خصوص در منزل و زیرزمین و نگه‌داری و حمل مواد آتش‌زا و انفجاری، حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خود پرهیز کنند.

نعمتی خاطرنشان کرد: شهروندان از ریختن مایعات سریع‌الاشتعال مانند بنزین و تینر روی آتش بپرهیزند، هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنند و به هیچ عنوان این مواد را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهند، چراکه در صورت انفجار، ذرات شیشه و فلز به اطراف پرتاب می‌شود و آسیب‌های شدیدی به وجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: بالن‌های آرزو پس از رهاسازی به سیم‌های برق، درختان شهری، مناطق جنگلی و سقف واحدهای مسکونی و تجاری گیر می‌کند و باعث وقوع آتش‌سوزی و وارد آمدن خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود؛ لذا از شهروندان انتظار داریم چهارشنبه آخر سال و زمان تحویل سال جدید از رهاسازی بالون‌های آرزو به آسمان خودداری کنند.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با بیان اینکه این واحد با ۱۶ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند، گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی بلافاصله با شماره ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی آستارا تماس بگیرند.

کد خبر 735340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.