عزم جدی شهرداری ارومیه برای افزایش سرانه فضای سبز با احداث ۸ پارک محله‌ای طی سال آینده

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: سال آینده در بودجه سازمان برای ۸ پارک محله‌ای و کاشت ۲۰ هکتار از کمربند سبز ارومیه بودجه در نظر گرفته شده است که نقش بسزایی در افزایش سرانه فضای سبز خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی شایگان امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری و همچنین افتتاح بوستان نفس که به مناسبت یادبود بیماران مرگ مغزی اهدا کننده عضو برگزار شده بود، اظهار کرد: فرهنگ کاشت درخت و همچنین اهدا عضو باید با اقدامات مناسب در راستای فرهنگ‌سازی در سطح جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در شهرها افزود: پیشگیری بهتر از درمان است و ما هرچه قدر که کاشت درختان را افزایش دهیم می‌توانیم کاهش آلاینده‌ها و افزایش تولید اکسیژن را شاهد باشیم که برای زیست سالم انسان‌ها فراهم آوردن این شرایط ضروری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: هر هکتار درختکاری مقادیر بسیار زیادی ریزگرد را از هوای محیط تصفیه می‌کند و همچنین توسعه فضای سبز باعث کاهش دما و تعدیل آن می‌شود.

شایگان تصریح کرد: از نظر اجتماعی نیز فضای سبز شهری محلی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان و محلی برای آرامش آن‌ها است.

وی ادامه داد: در جوامع پیشرفته سرانه فضای سبز یکی از شاخص‌های کیفیت زندگی است.

شایگان با اشاره به سرانه فضای سبز ارومیه که ۱۱.۸ مترمربع به ازای هر شهروند است، عنوان کرد: برابر قانون هوای پاک و ابلاغ شهردار ارومیه طی دو سال گذشته توسعه فضای سبز را در دستور کار قرار داده و ۸ پارک احداث شده و در تلاشیم که سرانه فضای سبز ارومیه را طبق شاخص‌های قانون هوای پاک به ۱۵ مترمربع به ازای هر شهروند برسانیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه تصریح کرد: امروز با مشکل بزرگی به نام کمبود آب مواجه هستیم اما این موضوع توسعه فضای سبز را نمی‌تواند تحت‌الشعاع قرار دهد و در این راستا تولید انبوه نهال‌های مقاوم به کم‌آبی را در دستور کار قرار داده‌ایم و آماده‌ایم این نهال‌ها را به صورت رایگان آن‌ها را در اختیار شهروندان و تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها جهت کاشت قرار دهیم.

شایگان اظهار کرد: لازمه توسعه فضای سبز مستلزم مشارکت عمومی و همگانی اعم از شهروندان و تمامی نهادها و ارگان‌ها است و باید به خاطر سلامتی همه و داشتن شهری با آب و هوای تمیز و پاکیزه همه در درختکاری مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در هفته درختکاری امسال در ۶ نقطه از شهر شامل پارک‌های ملت، کودک، ساعت، استقلال، گلدیس و گوللرباغی نهال‌های مقاوم به کم آبی به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفته و این روند ادامه دارد.

شایگان با اشاره به شعار هر شهروند یک نهال افزود: در تمامی ایام سال آماده ارائه نهال به شهروندان جهت کاشت در سطح شهر هستیم و حتی شهروندانی که خود نمی‌توانند نهال بکارند از طریق سامانه اینترنتی khedmat.urmia.ir می‌توانند درخواست خود را ثبت و کارشناسان سازمان پس از بررسی، نهال مناسب را به صورت اصولی در محل درخواستی خواهند کاشت.

وی گفت: طی دو سال اخیر ۷ پارک محله‌ای و یک پارک جنگلی احداث شده و ایجاد پارک‌ها به صورت محله‌محور را ادامه می‌دهیم و سال آینده در بودجه سازمان برای ۸ پارک محله‌ای و کاشت ۲۰ هکتار از کمربند سبز ارومیه بودجه در نظر گرفته شده است که نقش بسزایی در افزایش سرانه فضای سبز خواهد داشت.

شایگان با اشاره به اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز در راستای استقبال از نوروز عنوان کرد: امسال سه میلیون بوته انواع گل‌های فصلی و دائمی را در نهالستان‌های سازمان تولید کرده‌ایم و بیش از ۳۰۰ المان نوروزی به همین مناسبت آماده شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: رنگ آمیزی دیوارهای بدمنظر، جداول و نظافت پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی و مرمت آن‌ها از جمله اقداماتی است که جهت استقبال از مسافران نوروزی و رضایتمندی آن‌ها انجام گرفته است.

شایگان با اشاره به مراسم یک نهال یک زندگی که به مناسبت یادبود بیماران مرگ مغزی اهدا کننده عضو ترتیب یافته بود، تأکید کرد: این مراسم، یک مراسم باشکوهی است و اختصاص بوستانی به نام نفس در پارک جنگلی ارومیه برای یادبود جانبخشان روانشاد در برابر ایثارگری‌های بیماران مرگ مغزی نشانگر اهمیت موضوع برای مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: امیدواریم اهدا عضو بیماران مرگ مغزی به سنتی حسنه تبدیل و هزاران بیمار نیازمند عضو از رنج و ناراحتی رهایی یابند.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه ادامه داد: نامگذاری بوستانی به نام این عزیزان یادآور این نکته برای همگان است که یاد و خاطره بیماران مرگ مغزی اهدا کننده عضو برای همیشه در جامعه زنده مانده و جاویدنام خواهند بود.

کد خبر 735328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.