تقدیر و تشکر کسبه  خیابان بوعلی از شهردار همدان برای ساماندهی دستفروشان

تعدادی از بزرگان بازار خیابان بوعلی جهت تلاش‌های صورت گرفته در راستای ساماندهی دستفروشان خیابان بوعلی، با حضور در دفتر شهردار همدان از وی تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سید مسعود حسینی امروز _دوشنبه بیست و یکم اسفند_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زیبایی هر شهری به وجود انسان‌ها و اقشار مختلف است اظهار کرد: ما باید این واقعیت را بپذیریم که در هر جامعه‌ای با انواع انسان‌ها، مشاغل و اصناف مختلف روبه‌رو هستیم که مانند رنگ‌های قالی جلوه‌های زیبایی از تنوع را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به گستردگی و دشواری کارهای مختلف در مدیریت شهری افزود: مسائل و موضوعات مختلفی در زمینه‌های عمرانی، خدماتی و به ویژه بحث روز بازارها، مسائل مربوط به بازاریان و دست‌فروشان در نقاط مختلف شهر وجود دارد که این مسائل قابل درک هستند و متأسفانه بر زمین مانده است.

شهردار همدان ادامه داد: قدم اول در ساماندهی دست‌فروشان به خوبی برداشته شد و تلاش کردیم که این موضوع به نحو مطلوب مدیریت شود تا مشکل و معضل خاصی پیش نیاید و به دنبال این هستیم که در صورت شناسایی یک مکان مناسب بساط گستران به جای دیگری منتقل شوند.

حسینی با تاکید بر ساماندهی دست‌فروشان اضافه کرد: باید ساماندهی دست‌فروشان نیز در باباطاهر، گنج‌نامه، سبزه میدان انجام شود و در ساعات خاصی این عزیزان حضور پیدا کنند و تلاش داریم با جابجایی دست‌فروشان علاوه بر اینکه آنها ساماندهی می‌شوند یک جذبه گردشگری هم ایجاد می‌شود.

وی با تقدیر از همکاری عوامل نیروی انتظامی و فرمانداری با شهرداری خاطرنشان کرد: باید این مجموعه‌ها در کنار هم قرار گیرند و در صورت اتخاذ یک تصمیم مناسب باشد ما آن را اجرا می‌کنیم.

سید مسعود حسینی تصریح کرد: عزم ما ساماندهی دست‌فروشان با گفتگو و کمترین تنش و اختلاف است.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: بعد از سال نو باید ساماندهی دست‌فروشان به طور جدی پیگیری شود که در این راستا متراژ، شناسنامه دار شدن آنها، پوشیدن کاور و پایبندی به الزامات قانونی انجام می‌شود.

در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری همدان که در این جلسه حضور داشت با اشاره به اینکه ساماندهی بساط گستران مورد توجه مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های متولی است عنوان کرد: برای سال جدید برنامه‌های مختلفی برای این موضوع داریم و بهترین تصمیم این است که دست‌فروشان بدون کمترین تنش به یک مکان مناسب با دسترسی بهتر برای شهروندان منتقل شوند تا کسی متضرر نشود.

وی با تاکید بر همراهی مجموعه‌های ذی‌ربط نظیر اصناف در موضوع ساماندهی دست‌فروشان اظهار داشت: اتفاق مثبتی که در خیابان بوعلی رخ داد یک مسکن بود که خوشبختانه جواب داد و بساط گستران هم ما را همراهی کردند و در سال جدید برنامه ریزی های لازم برای رفع این مسئله در دستور کار شهرداری همدان قرار دارد.

حامد جلیلوند ضمن تقدیر از زحمات عوامل نیروی انتظامی تصریح کرد: باید وضعیت اقتصادی همه مردم به ویژه بساط گستران را هم درک کرد تا آسیبی به معیشت این قشر نرسد.

در ادامه این مراسم تعدادی از نمایندگان کسبه خیابان بوعلی که برای تقدیر و تشکر از شهردار و عوامل اجرایی در دفتر شهردار حضور داشتند به بیان نقطه نظرات خود از جمله کنترل خیابان بوعلی تا سه روز مانده به عید، شناسایی افراد نیازمند واقعی به دست‌فروشی، عدم فعالیت دست‌فروشان در ساعات روز، ساماندهی دست‌فروشان، رعایت متراژ تصرف معبر، عدم اجحاف در حق دست‌فروشان واقعی با رعایت ضوابط و مقررات، جلوگیری از پارکینگ خودروهای دست‌فروشان در معابر عمومی و اصلی منتهی به خیابان بوعلی، افزایش ساعات کاری پارکینگ خودروها و سرویس‌های بهداشتی پرداختند.

کد خبر 735323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.