رویداد درختکاری ناژوان با عنوان «نفس‌های ماندگار» برگزار شد

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان گفت: رویداد ویژه درختکاری همراه با برنامه‌های جانبی و غرس نهال و درختچه با شعار «جای خالی را با درخت پُر کنیم» تحت عنوان «نفس‌های ماندگار» در عرصه ناژوان، جاده الفت و ورودی پل قلمکار برگزار شد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری رویداد ویژه درختکاری در عرصه ناژوان اظهار کرد: این برنامه با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا به‌ویژه مادران شهدای والامقام سردار آقابابایی و شهیدان محبی همراه با برنامه‌های جانبی و غرس نهال و درختچه با شعار «جای خالی را با درخت پُر کنیم» تحت عنوان نفس‌های ماندگار در عرصه ناژوان، جاده الفت و ورودی پل قلمکار برگزار و با استقبال عموم شهروندان مواجه شد.

وی افزود: در راستای فرهنگ درخت و درختکاری با مشارکت اقشار، اصناف و دوستداران طبیعت و محیط زیست، معابر، گذرگاه‌ها و کوچه باغ‌هایی که در ادوار مختلف مورد بی‌مهری قرار گرفته و با معضل چوب‌بری روبه‌رو شده بود یا درختانی که به دلایل مختلف از جمله آفت‌زدگی قطع شده بود، با دستان پر مهر شهروندان و اهالی ناژوان نهال کاشته شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان تاکید کرد: حضور اقشار مختلف از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان، سالمندان، آقایان و بانوان از زیبایی‌های این رویداد بود.

قائلی گفت: امید است این فرهنگ حسنه در جامعه نهادینه شود و شهروندان با کاشت نهال به حفظ محیط زیست، سرسبزی و هوای سالم این کلان‌شهر زیبا کمک کنند.

رویداد درختکاری ناژوان با عنوان «نفس‌های ماندگار» برگزار شد

وی ادامه داد: همزمان با این رویداد نسبت به شناسایی بعضی عرصه‌ها که در ادوار مختلف با قطع درخت مورد آسیب قرار گرفته بود و سبب رنجش خاطر شهروندان دلسوز و دوستداران محیط زیست شده بود، نسبت به کاشت درخت با حضور شهروندان و اهالی ناژوان اقداماتی صورت گرفت.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان تاکید کرد: در این رویداد ۴۰۰ اصله درخت و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۰۰۰ اصله درخت طی زمان‌های مناسب و براساس کارشناسی مجموعه‌های مرتبط در عرصه ناژوان کاشت شده است.

قائلی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود با همکاری خود در ابعاد مختلف از جمله کاشت، نگهداری، پیشگیری و خودداری از آسیب رساندن به درختان مدیریت شهری و خاصه، مدیریت ناژوان را در امانتداری شایسته و انتقال این میراث به نسل آینده یاری کنند.

وی افزود: پیشگیری، تذکر و ممانعت از آسیب رساندن به فضای سبز و درختان و قطع غیر قانونی درخت خود مستلزم امر به معروف و نهی از منکر در این خصوص به افراد بی توجه و بعضاً غیر مسئول است که در این مهم نیز دست یاری به سمت شهروندان و اهالی دلسوز ناژوان دراز می‌کنیم و همراهی و همکاری آن‌ها را به جان دل خریداریم.

کد خبر 735312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.