آماده‌باش ۳۰۰ نیروی اورژانس در «چهارشنبه سوری» کرمانشاه

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده‌باش ۳۰۰ نیروی اورژانس در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مسعود قلعه سفیدی _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروهای اورژانس همواره به صورت شیفت‌بندی در حالت آماده‌باش هستند، گفت: در شب چهارشنبه‌سوری این آماده‌باش ویژه‌تر است و ۳۰۰ نیروی اورژانس در سطح استان آماده خدمات رسانی هستند.

وی افزود: همچنین ۸۵ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس هم در این شب در حالت آماده‌باش قرار دارد تا نیروها بتوانند به موقع سر صحنه حوادث احتمالی حاضر شوند.

رئیس اورژانس استان کرمانشاه با اشاره به مصدومیت ۱۷۱ نفر در چهارشنبه سوری سال گذشته گفت: این افراد به طور عمده در رنج سنی ۱۰ تا ۱۹ سال قرار داشته و پس از آن در رده سنی ۲۰ تا ۳۹ سال بودند.

وی افزود: عمده این افراد متأسفانه از ناحیه چشم دچار آسیب شدند و آسیب دیدگی دست در رتبه بعدی قرار داشت.

قلعه سفیدی با اشاره به خطرات چهارشنبه آخر سال، از والدین خواست در این شب فرزندان خود را تنها نگذارند و محیط و لوازم بی خطری را برای شادی آن‌ها در این شب فراهم کنند.

وی نسبت به روشن کردن آتش‌های بزرگ در این شب هشدار داد و افزود: متأسفانه برخی بنزین هم روی آتش می‌ریزند که خطر آن را دوچندان می‌کند.

رئیس اورژانس استان کرمانشاه نسبت به پریدن از روی آتش هم هشدار داد و افزود: والدین باید جلوی کودکان خود را برای انجام این کار بگیرند و افراد بزرگسال هم باید از پریدن روی آتش‌های بزرگ خودداری کرده و با لباس گشاد هم نپرند.

وی از تمام افراد خواست حتماً در صورت روشن کردن آتش، کپسول آتش نشانی و جعبه کمک‌های اولیه را در کنار خود داشته باشند و در صورت بروز حادثه بلافاصله با شماره ۱۱۵ اورژانس و در صورت آتش سوزی با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

کد خبر 735311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.