اخبار مربوط به رد صحت انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد تکذیب شد

رئیس دفتر نظارت انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآیند رسیدگی به تخلفات و اعتراضات انتخابات در استان ادامه دارد و اخبار منتشره مبنی بر رد صحت انتخابات کذب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، ساعاتی پیش خبری مبنی بر عدم تأیید صحت انتخابات در حوزه انتخابیه باشت و گچساران و حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی منتشر شد و به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد.

برخی از نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نتیجه انتخابات معترض هستند و به گفته مسئولان برگزاری انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد، صحت یا رد انتخابات در حوزه‌های انتخابیه در این استان تاکنون تأیید نشده‌است و رسیدگی به اعتراضات ادامه دارد.

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی که در انتخابات مجلس دوازدهم از راه‌یابی به مجلس بازمانده است، امروز دوشنبه، بیست‌ویکم اسفند در جریان جلسه علنی در نطق میان دستور خود با قدردانی از حضور مردم در انتخابات، اظهار کرد: مردم در نقاط مختلف کشور به خصوص در حوزه انتخابیه‌ام حضور عزت‌مندانه و سرشار از شور و شوق در انتخابات ۱۱ اسفند داشتند و صحنه‌های بی‌بدیل و خیره کننده‌ای از شکوه، همدلی و همراهی را خلق کردند.

وی از شورای نگهبان خواستار بررسی تخلفات احتمالی در جریان برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خود شد و گفت: اعتراض خود را از طریق قانونی و از طریق مراجع ذی‌صلاح و شورای نگهبان پیگیری می‌کند.

مهدی جوکار رئیس دفتر نظارت انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ابطال یا رد سلامت انتخابات شهرستان‌های گچساران و باشت به شدت تکذیب می‌شود.

وی افزود: تأیید یا رد صلاحیت‌ها نیز در حوزه شورای نگهبان بوده و تمام اخبار منتشر شده پیرامون ابطال انتخابات کذب محض است و صحت ندارد.

جوکار گفت: وقتی انتخابات تمام می‌شود فرآیند رسیدگی به اعتراضات شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتراض به نتیجه انتخابات و درخواست رسیدگی به تخلفات احتمالی ظرف مدت دو روز در هیئت اجرایی و سایر مراحل رسیدگی پس از هیئت اجرایی از سوی شورای نگهبان بررسی و پیگیری می‌شود.

رئیس دفتر نظارت انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روز جمعه ۱۸ اسفند پایان مهلت ثبت اعتراضات در شورای نگهبان بود که ما هم‌اکنون در حال رسیدگی به اعتراضات هستیم.

وی گفت: انتخابات هیچ حوزه انتخابیه‌ای رد یا تأیید نشده‌است و شایعات مطرح شده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی تکذیب می‌شود.

جوکار افزود: هنوز خبری دال بر تأیید یا رد هیچ حوزه انتخابیه وجود ندارد و شایعات مطرح شده همه دروغ است.

وی تصریح کرد: مسئول مستقیم تأیید یا رد انتخابات شورای نگهبان است.

کد خبر 735305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.