خسارات چهارشنبه‌سوری به تأسیسات شهری اطلاع‌رسانی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: باید خسارات وارده به تأسیسات شهری که هر ساله در مراسم چهارشنبه‌سوری به شهر وارد می‌شود، اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور قدیر موسی‌خانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی، حسین عمویی مدیر عامل سازمان آرامستان‌ها، علیرضا منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و ابوالفضل اکبری معاون فرهنگی شهرداری قزوین و با هدف بحث و بررسی پیرامون برنامه‌های مدیریت شهری در چهارشنبه آخر سال و فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث، پنج‌شنبه آخر سال و برنامه‌های فرهنگی شهرداری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان شامگاه امروز -دوشنبه بیست‌ویکم اسفندماه- در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین در ابتدای این جلسه ضمن سخنانی با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و توجه شهروندان به برگزاری این سنت دیرینه اظهار کرد: باید شهروندان نسبت به حوادث چهارشنبه آخر سال هوشیار و آگاه باشند و دورهمی و برگزاری مراسم در کنار خانواده و احیای سنت‌های دیرین در این شب را جایگزین آتش بازی‌های خطرناک کنند.

وی با بیان اینکه باید خسارات وارده به تأسیسات شهری که هر ساله در این مراسم، افزود: شهروندان باید بدانند که هر نوع آسیب به تأسیسات شهری باعث خواهد شد تا هزینه‌ها در شهرداری افزایش یابد و اعتباری که باید صرف زیرساخت شود به نوعی از جیب شهروندان برای بازسازی آسیب‌های وارده پرداخت خواهد شد.

عضو شورای شهر قزوین همچنین با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: همزمان با نو شدن طبیعت و فرارسیدن بهار خانه دل هم با رسیدن ماه مبارک رمضان نو و خانه تکانی خواهد شد.

اللهیاری در بخش دیگری از سخنانش به روز راهیان نور اشاره کرد و افزود: بزرگترین حرکت و جشنواره بزرگ فرهنگی در کشور و بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور برگزاری مراسم راهیان نور می‌باشد که به لحاظ اثرگذاری بهترین تأثیر را میان جوانان و نوجوانان و خانواده‌های آنان دارد.

وی ادامه داد: پرداختن به موضوع راهیان نور یک سرمایه گذاری است و هر چه در این مسیر هزینه شود سرمایه گذاری فرهنگی است.

در ادامه جلسه موسی‌خانی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال از آمادگی این سازمان برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد و گفت: سازمان آتش‌نشانی با حضور در مدارس، نصب بنرهای هشدار دهنده در سطح شهر، تولید و انتشار کلیپ‌های هشداردهنده و آموزشی در فضای مجازی در راستای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: بحث استفاده از مواد محترقه و منفجره آسیب‌های فراوانی به خانواده‌ها، جامعه و تأسیسات شهری وارد می‌کند.

موسی‌خانی ادامه داد: اجرای سرود در شهر توسط کودکان پیرامون خطرات چهارشنبه سوری، آموزش پیشگیری ار حوادث و خطرات در مدارس و آموزش در مساجد محلات، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی همچنین از راه اندازی پویش "نه به چهارشنبه سوری خطرناک "خبر داد و گفت: امیدواریم با فرهنگ سازی در این راستا بتوانیم شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان را با خطرات مواد محترقه آشنا کرده و حوادث این روز از سال را کاهش دهیم.

همچنین بخش دوم این جلسه به برنامه‌های مدیریت شهری در پنج‌شنبه آخر سال و مراسم سال تحویل در گلزار شهدا اختصاص داشت که عمویی، مدیر عامل سازمان آرامستان‌ها بیان کرد: مدیریت و ساماندهی ترافیک و راه‌های دسترسی به آرامستان بهشت فاطمه (س)، توزیع بروشور و نصب پوستر، استقرار آتش نشانی و پلیس راهور و نیروی انتظامی در طول مسیر آرامستان از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای فضاسازی گلزار شهدا از جمله چیدمان هفت‌سین و کارت تبریک روی قبور شهدا و نصب گلدان در گلزار شهدا اشاراتی داشت.

در ادامه اکبری، معاون سازمان فرهنگی ورزشی هم به بیان برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: برنامه استقبال از بهار و برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان از جمله کاروان نوروزی و نمایش تن‌پوش‌های عروسکی استیج برنامه در سرای سعدالسلطنه، نمایشگاه کتب قرآنی، بازی‌های بومی و محلی و سایر برنامه‌های متنوع دیگر در این سازمان تدارک دیده شده است.

همچنین منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری هم در سخنانی به تشریح برنامه‌های سازمان متبوع خود در راستای برنامه استقبال از بهار و فضاسازی شهر متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پرداخت.

کد خبر 735299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.