طبق قانون، شهردار رسمی و قانونی بیرجند هستم

شهردار بیرجند در نشست خبری با اشاره به مصوبه برکناری اش در شورای شهر گفت: با توجه اینکه این مصوبه روال قانونی را طی نکرده و از سوی فرمانداری تأیید نشده است، از این رو ضمانت اجرایی ندارد و من شهردار رسمی و قانونی بیرجند هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مهدی بهترین، امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در نشست خبری، با توجه به مصوبه روز گذشته شورای شهر مبنی بر برکناری‌اش گفت: با توجه به اینکه روال قانونی طی نشده است و مصوبه شورای شهر از سوی فرمانداری لغو شده بنده همچنان شهردار رسمی بیرجند هستم.

وی گفت: با توجه اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر بیرجند بدون طی شدن روال قانونی و رعایت نکردن اخلاق حرفه‌ای مصوبه‌ای را در شورا تصویب کردند و با امضای پنج نفر موافق از ۹ نفر این مصوبه را به فرمانداری فرستادند، در ابتدا از سوی فرماندار که به عنوان رئیس کمیته انطباق و شورای تأمین شهرستان و مرجع بالادستی است به شورا اعلام شد که مصوبه قابل قبول نیست و مراحل قانونی را طی نکرده است و از ضمانت اجرایی برخوردار نیست. شهردار بیرجند گفت: با توجه به اینکه فصل الخطاب همه قانون است و با توجه به نامه فرمانداری و حمایت قاطع چهار نفر دیگر از اعضای شورای شهر اینجانب همچنان شهردار رسمی با قانونی بیرجند هستم.

وی افزود: شورای شهر بیرجند از ۹ نفر تشکیل شده است که هر کدام تفکر خاصی دارند و این امر بدی نیست و باعث بالا بردن راندمان مدیریت در شهر می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته این مسئله به صورت شفاف و روشن برای شورای شهر توضیح داده شد و چهار نفر از اعضای قدیمی شورا که مسلط به قوانین بودند بر غیرقانونی بودن این مصوبه تاکید کردند.

بهترین به عملکرد یک‌ساله شهرداری بیرجند اشاره کرد و افزود: در زمان شروع به کارم در دوره ششم سعی کردیم توازن توسعه را در شهر ملاک قرار دهیم و در تمامی بخش‌ها چه روبنایی و چه زیربنایی عدالت اجتماعی را رعایت کنیم.

وی گفت: در زمان شروع مسئولیت بنده در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که امسال این رقم به ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده که امیدواریم این رقم افزایش یابد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه کسب درآمد از کمیسیون ماده ۱۰۰ را به حداقل رساندیم گفت: طبق قانون سهم تخصیص بودجه برای پروژه‌های عمرانی ۴۰ درصد از درآمد است که هم اکنون ۵۴ درصد در این بخش هزینه می‌شود.

وی به طرح ۳ ابر پروژه سرمایه گزاری در شهر بیرجند اشاره کرد و افزود: ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی با سرمایه گزاری ۲۰ هزار میلیارد ریال، پارک آبی با سرمایه گزاری ۶ هزار میلیارد ریال و بزرگترین برج تجاری کشور به ارتفاع ۳۵ متر با سرمایه گزاری ۱۸ هزار میلیارد ریال ابرپروژه های شهرداری مرکز استان است که پس از تصویب در شورا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بهترین در ادامه به برنامه‌های استقبال از نوروز اشاره کرد و گفت: ۷۰ آلمان در سطح شهر، کاشت ۳۵۰ هزار انواع گل‌های فصلی و ۲۰ هزار اصله درخت در پارک‌ها و میادین نصب و اجرا خواهد شد و همچنین ۱۰۰۰ متر دیوار نویسی و ۴۰ بنر معرفی مفاخر شهر بیرجند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در مرکز بیرجند شناسی هم تعداد ۷۰ غرفه از صنایع دستی راه اندازی خواهد شد.

شهردار بیرجند گفت: در بحث تأمین میوه شب عید بیش از ۱۰۰ تن میوه با قیمت و کیفیت مناسب در سطح شهر بیرجند توزیع می‌شود.

بهترین با اشاره به راه اندازی مجدد چهارشنبه بازار با ۱۶۰ غرفه گفت: طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند که پس از تصویب چندین سال است اجرایی نشده دوباره بازنگری و به روز رسانی شد که پس از تأیید قابل اجرا است.

کد خبر 735279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.