پیشوازی بچه مسجدی‌های خراسان شمالی از ماه رمضان

بچه مسجدی‌های خراسان شمالی با غبارروبی مساجد و رونق بخشی به برنامه های نمایشگاه قرآن به پیشواز ماه مبارک رمضان رفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ویژه بچه‌های مسجدی با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، غبارروبی مساجد و رونق به برنامه‌های نمایشگاه قرآن به پیشواز ماه مبارک رمضان رفتند.

ماه مهمانی خدا و ماه رفاقت‌ها و سادگی‌ها در قاب پرهیز و تقوا تا ساعاتی دیگر از راه می‌رسد و شعبان المعظم با درس‌های تربیتی و بندگی کردن‌های مختص خودش رخت می‌بندد.

ماه رمضان که می‌رسد رونق و فعالیت مساجد دوچندان می‌شود؛ گام‌ها هرچند کوچک رو به سوی مسجد روان می‌شود و دل‌ها در تضرع‌های بندگی و خشوع روشن آدم‌ها به سمت محراب و منبر روشن می‌شود.

اعضای کانون‌های مساجد در این راه پیش قدم شدند تا با برنامه‌های متنوع پذیرای روزه داران و مهمانان الهی باشند.

خانه تکانی مساجد قدم اول بود؛ بچه‌ها و بزرگترهای مسجدی هر کدام دستمالی به دست گرفتند و غبار از صورت کاشی‌ها و پنجره‌های مساجد زدودند.

سپس جلسه گرفتند برای تدارک افطاری‌هایی به همت خیرین و دست به دست هم دادن تا محافل قرآنی در ماه مهمانی خدا در مساجد دایر کنند و در هر مسجد روزی یک جز قرآن خوانده شود و آیات آن را برای تاثیرش در افراد تفسیر کنند و آموزش دهند.

حضور در چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم و رونق بخشی به آن نیز حرکت بعدی کانون‌های فرهنگی مساجد خواهد بود.

اجرای سرود، برگزاری محافل قرآنی، کارگاه‌های نقاشی و فروش محصولات دینی در نمایشگاه قرآن از برنامه‌های کانون مساجد است.

اجرای عمومی اثر نمایشی "زمان متوقف شد" کاری از بچه‌های کانون مساجد گرمه، نیز در لیست برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد برای ماه مبارک رمضان است.

معرفی فعالان و اثرگذاران مسجدی و اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد در قاب تلویزیون از دیگر برنامه‌هایی است که اجرایی خواهد شد.

کد خبر 735277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.