واحدهای تولیدی و صنعتی برای کاهش میزان آلایندگی اقدام کنند

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی که در موضوع آلایندگی سهم بیشتری دارند، باید نسبت به کاهش میزان آلایندگی اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی عصر امروز _دوشنبه بیست و یکم اسفند_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: امید می‌رود در سال آینده شاهد کاهش آلودگی در سطح کلان‌شهر اراک باشیم.

وی با اشاره به گرامیداشت فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، ماه بندگی عبادت و راز و نیاز افزود: تقارن ماه رمضان که بهار دل‌هاست با بهار طبیعت و فرا رسیدن ایام نوروز را به فال نیک می‌گیریم و برای شهروندان آرزوی بهترین‌ها را داریم چرا که آنچه عیان است از بهارش پیداست و آغاز بهاری با رنگ و بوی رمضان سراسر آمیخته با عطر قرآن و نام ائمه اطهار همان بهاری است که برای همه مسلمین نورانیت آن در سال جدید و به ویژه با ظهور منجی عالم بشریت عیان خواهد شد.

قربانی افزود: احداث پارک آبی یک مطالبه‌ای است که از سمت شهروندان مطرح می‌شود و باید مدیریت شهری به آن توجه جدی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی که در موضوع آلایندگی سهم بیشتری دارند، باید نسبت به کاهش میزان آلایندگی اقدامات لازم را انجام دهند.

قربانی اضافه کرد: هر سال در روز درختکاری شهرداری اراک اقدام به کاشت نهال می‌کند و این در سطح شهر اراک هم انجام می‌شود و کاهش آلودگی هوای اراک و بهره‌گیری از هوای پاک به دور از آلایندگی مطالبه به حق شهروندان است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات شهروندان برای کاهش آلودگی توجه به ایجاد فضای سبز در سطح شهر است اظهار کرد: شهرداری باید به این مهم اهتمام بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: انتظار می‌رود، مدیریت شهری به کاشت و ایجاد و توسعه فضای سبز به صورت جدی‌تر اقدام کند.

 قربانی خاطرنشان کرد: برای احداث پارک آبی شهرداری باید یا خود مجری اجرای طرح شود و یا اینکه از ظرفیت پیمانکاران استفاده کند.

کد خبر 735253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    جناب قربانی فرد مطالبه گر میباشد نکته اینجاست ذکر واحدهای صنعتی ضرورت ویژه دارد و الزاما کمیته پیگیری اماکن آلاینده تشکیل و مورد حمایت قرار گیرند صرف اینکه فقط تذکر در حد رفع مسئولیت چاره ساز نیست و معضل آلودگی رفع نخواهد شد