نقش انجمن حمایت از زندانیان در کاهش آسیب‌ / بازداشت فروشندگان مواد محترقه تا پایان فروردین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: دستگاه قضائی با فرد یا افرادی که اقدام به تهیه، فروش و توزیع مواد محترقه و منفجره غیرقانونی کنند برخورد خواهد کرد و این افراد تا پایان فروردین سال جدید بازداشت خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، سیدمحمد موسویان در جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان اصفهان اظهار کرد: به همت خیران نیک‌اندیش، درآمدهای انجمن حمایت از زندانیان اصفهان در سال جاری افزایش داشته است و این توسعه کمک و حمایت از خانواده زندانیان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان خواهد شد.

وی افزود: رسالت اصلی این انجمن علاوه بر حمایت از خانواده‌ها و فراهم کردن زمینه بازگشت زندانیان به جامعه و کاهش نرخ بازگشت مجدد جرم به واسطه توسعه خدمات حمایتی از زندانی و خانواده زندانی است تا از این طریق به کاهش هدفمند جمعیت کیفری که از اهداف مهم سند تحول قضائی است، دست یابیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: در این میان، تأمین اشتغال موقت ضمن حبس و اشتغال پایدار پس از آزادی برای زندان و خانواده آنها نیز از اولویت‌های این انجمن است.

موسویان با بیان اینکه توسعه کمک‌های حمایتی از خانواده زندانیان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، بیان کرد: خدمات متنوع انجمن اعم از مستمری ماهانه، اقدامات حمایتی فرهنگی، مشاوره تحصیلی، تأمین مایحتاج زندگی و اعطای تسهیلات مشاغل خانگی است که با کمک خیران تأمین شده، اما همچنان به حمایت خیرین برای توسعه اقدامات حمایتی از زندانیان و خانواده آنان نیاز است؛ سرکشی از خانواده زندانیان و بررسی وضعیت زندگی آنان و ارائه کمک‌های لازم از دیگر اهداف و برنامه‌های انجمن حمایت زندانیان است.

آمادگی و هماهنگی کامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان برای برقراری امنیت و آرامش در ایام چهارشنبه آخر سال و نوروز

وی با اشاره به آمادگی و هماهنگی کامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان برای برقراری امنیت و آرامش در ایام چهارشنبه آخر سال و نوروز اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی به ویژه چهارشنبه آخر سال و تجربیات ناگوار سال‌های پیش که در این ایام افرادی با بی‌توجهی به مسائل ایمنی موجبات نقص عضو یا فوت خود یا دیگران را فراهم کردند، دستگاه قضائی با فرد یا افرادی که اقدام به تهیه، فروش و توزیع مواد محترقه و منفجره غیرقانونی کنند برخورد خواهد کرد و این افراد تا پایان فروردین سال جدید بازداشت خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از نظارت ویژه سازمان تعزیرات بر اصناف خبر داد و بیان کرد: فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش مواد محترقه غیرمجاز کنند نیز تا پایان فروردین پلمب خواهد شد.

موسویان اضافه کرد: خودروهایی که در این ایام با انجام اقدامات هنجارشکن و یا ایجاد رعب و وحشت موجب بی نظمی و ناامنی و سلب آرامش عمومی در سطح شهر می‌شود نیز تا پایان فروردین توقیف می‌شود و در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی خواهد ماند.

کد خبر 735249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.