کاهش اطاله دادرسی در سال ۱۴۰۳ /‏ مرخصی نوروزی به زندانیان مرتکب جرایم خشن تعلق نمی‌گیرد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به کاهش اطاله دادرسی در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گفت: مرخصی نوروزی به سارقان زندانی و زندانیان مرتکبان جرایم خشن در ایام تعطیلات سال نو تعلق نمی‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در جریان بازدیدهای سرزده از مجتمع‌های قضائی شهر اصفهان با حضور در مجتمع قضائی شهید بهشتی اصفهان، به صورت چهره به چهره با کارکنان و مراجعان ملاقات کرد و به بررسی روند خدمت‌رسانی در این مجتمع پرداخت، وی از حجم بالای ورودی پرونده به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات یاد و اظهار کرد: یکی از مشکلات این مجتمع، حجم بالای ورودی پرونده است که البته به همان نسبت آمار مختومه‌ها بالا و این مسئله نشان‌دهنده کار مضاعف همکاران قضائی و اداری است.

وی با اشاره به برنامه دادگستری برای کاهش اطاله دادرسی افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که در دادگستری استان انجام شده، بنا بر این است که همچون دیگر حوزه‌های قضائی استان، با تغییراتی که در سال ۱۴۰۳ در این مجتمع ایجاد خواهیم کرد مشکل اطاله دادرسی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان از نامناسب بودن فضای فیزیکی در این مجتمع قضائی نیز به عنوان یکی دیگر از مسائل یاد، بر پیگیری دادگستری استان به منظور رفع مشکلات ساختمانی در مجتمع‌های قضائی تاکید و دستوراتی در راستای برطرف شدن بعضی مشکلات این مجتمع صادر کرد.

خیران نیک‌اندیش اصفهان پیشتاز کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هستند

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، مراسم گلریزانی به همت انجمن حمایت از خانواده زندانیان به منظور کمک به خانواده زندانیان در اصفهان برگزار شد و حجت الاسلام اسدالله جعفری برگزاری این مراسم را یکی از اقدامات پسندیده در استان اصفهان توصیف و تصریح کرد: یکی از اقدامات پسندیده که هر سال در استان اصفهان انجام می‌شود، برگزاری مراسم گلریزان در آستانه فرا رسیدن نوروز به منظور حمایت از خانواده زندانیان استان است و هر سال استان اصفهان متناسب با دیگر ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی خود در حوزه کمک خیران نیک اندیش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سرآمد کشور است.

وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز مراسم دیگری با عنوان یک شهر ضیافت به همت ستاد دیه، خیرین و محسنین در سراسر استان برگزار می‌شود که هدف آن آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد است.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان ضمن تقدیر از خیران اصفهانی که هر سال بیش از دیگر نقاط کشور با احسان و نیکوکاری مبالغ قابل توجهی برای کمک به زندانیان و دیگر امور خیریه اهدا می‌کنند، اضافه کرد: خیران و نیکوکاران در این مراسم گلریزان علاوه بر اهدای مبالغ نقدی، اقلامی از جمله لباس، بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای دستگیری از خانواده زندانیان نیازمند اهدا می‌کنند.

آمادگی و هماهنگی کامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان برای برقراری امنیت و آرامش در ایام نوروز

نشست قضائی و انتظامی با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، چند نفر از معاونان دادستان، فرمانده نیروی انتظامی استان و تعدادی از معاونان در دادگستری استان اصفهان برگزار شد و حجت‌الاسلام اسدالله جعفری ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز از آمادگی و هماهنگی کامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان برای برقراری کامل نظم و امنیت در استان خبر داد و اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز نیروهای کشیک در دادسراها و دادگستری‌های سراسر استان مستقر خواهند شد تا خدمت‌رسانی به مردم به ویژه مهمانان نوروزی به بهترین نحو انجام شود.

وی به استقرار نیروهای کشیک ارگان‌های حافظ بیت‌المال در ایام نوروز اشاره و اضافه کرد: گشت‌ها و نیروهای کشیک ارگان‌هایی همچون منابع طبیعی، شهرداری‌ها، اداره اوقاف، جهاد کشاورزی و دیگر متولیان حفظ حقوق بیت‌المال در نوروز فعال است و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

رئیس دستگاه قضائی استان از اعطا نشدن مرخصی نوروزی به سارقان زندانی و زندانیان مرتکبان جرایم خشن در ایام تعطیلات سال نو خبر داد.

کد خبر 735246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.