زیباسازی شهر یزد با ساماندهی تابلوهای شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از سیاست‌های شورای اسلامی شهر ساختن شهری زیبا با جلوه‌های بصری چشم‌نواز است که بخشی از آن مربوط به طراحی، رنگ آمیزی و ابعاد تابلوهایی است که در سطح شهر دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری با اشاره به اینکه بخشی از این تابلوها برای معرفی معابر است، اظهار کرد: شهر یزد بیش از ۲۰ هزار معبر دارد که اگر هر معبر به طور میانگین ۲ عدد تابلو داشته باشد بیش از ۴۰ هزار تابلو در شهر وجود دارد که باید طراحی شود.

وی افزود: برخی از این تابلوها سرقت شده بودند یا نیاز به تعویض و برخی نیز نیاز به نام گذاری دارند. به عنوان مثال کوچه‌ها، شماره گذاری شده بودند و پس از مدتی یک معبر جدیدی بین آنها ایجاد شده بود در مجموع نیاز به پایش اطلاعات بود که از سازمان فاوا کمک خواسته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: تابلوها و معابری که نیاز به نام گذاری داشتند در کمیته نام گذاری معابر نام گذاری شدند که آمار تاکنون به حدود ۵۰۰ تابلو می‌رسد.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: با احتساب سال‌های قبل حدود ۵ هزار تابلو باید در شهر نصب می‌شد که در سال‌های قبل مورد بی توجهی قرار گرفته بود و تا پایان سال هم قرار است ۵ هزار تابلو توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری نصب شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگر طراحی برخی تابلوها هستند؛ از جمله تابلوهایی که عنوان شهید دارند آنها نیاز به طراحی جدید دارند که شکل و شمایل متفاوتی به خود بگیرند و از یکنواختی بیرون بیایند و همچنین بخشی از تابلوها نیز تابلوهای ترافیکی هستند که نیاز به تغییر دارند از جمله اینکه ابعاد آنها کوچک‌تر شود و شکل و شمایل زیباتری به خود بگیرند.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: ۵ هزار تابلو باید در شهر نصب می‌شد که در سال‌های قبل مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از تابلوها را مربوط به ادارات دولتی و خصوصی و مغازه‌ها و مطب پزشکان و داروخانه‌ها دانست و افزود: تاکنون هیچ طرح خوبی برایشان وجود نداشت اما طبق مشاوره و آئین نامه تابلو سطح شهری و مطالعاتی که صورت گرفت و بررسی‌های سازمان سیما و منظر و هیئت مدیره یک طرح بسیار خوبی تهیه شد که از آلودگی بصری سطح شهر تا حدودی کم می‌کند و از به هم ریختگی شهر و نازیبایی‌ها کاسته می‌شود.

وی تأکید کرد اما برای اجرای آن به همه مجموعه‌ها نیاز است از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اماکن و شهرداری که باید دست به دست هم بدهند و با حمایت اصناف بتوانیم که یک چشم نوازی خیلی زیبایی را در سطح شهر شاهد باشیم.

کد خبر 735204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.