۷۴ درصد پسماند ورودی به سایت پاکسار قزوین پردازش نمی‌شود

رئیس شورای شهر قزوین گفت: روزانه ۷۵۰ تن زباله وارد سایت پاکسار می‌شود که تنها ۲۰۰ تن آن پردازش می‌شود و در عمل ۵۵۰ تن زباله مستقیم راهی لندفیل می‌شود؛ بنابراین ۷۴ درصد پسماند ورودی به این سایت پردازش و تفکیک نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری برگزار شد، پیرامون لایحه سازمان پسماند در مورد احداث لندفیل و خرید تجهیزات مورد نیاز آن در سایت پردازش و تفکیک پسماند محمدآباد موسوم به سایت پاکسار اظهار کرد: روزانه ۷۵۰ تن زباله وارد سایت پاکسار می‌شود که تنها ۲۰۰ تن آن پردازش می‌شود و عملاً ۵۵۰ تن زباله مستقیم راهی لندفیل می‌شود. بنابراین ۷۴ درصد پسماند ورودی به این سایت پردازش و تفکیک نمی‌شود.

وی افزود: چرا باید برای تفکیک زباله و افزایش خطوط پردازش در سایت پاکسار برنامه‌ای وجود نداشته باشد و از طرف دیگر به فکر احداث لندفیل باشیم، احداث لندفیل و عدم پردازش بیشتر زباله باعث آسیب به محیط زیست از دست رفتن سرمایه شهرداری خواهد شد و به اعتقاد بنده یک کار غیرفنی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه افزایش خطوط پردازش در سایت پاکسار بر احداث لندفیل اولویت دارد، تاکید کرد: سه سال است که در این حوزه تذکرات لازم را داده‌ایم اما به نظر می‌رسد مدیریت شهری ضعیف عمل کرده است و از طرف دیگر شاید ما هم در بخش نظارتی در این حوزه خوب عمل نکرده باشیم.


فرمانی تصریح کرد: اگر مبادی ورودی پسماند مدیریت شود و خطوط پردازش به درستی و با تمام ظرفیت کار کند نیازی به احداث لندفیل در مقیاس بزرگ نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه راهیان نور فرصت راهبردی تأثیرگذار برای جهاد تبیین و خنثی‌سازی نقشه‌ها و آرزوهای دشمن در این عرصه به شمار می‌رود، تاکید کرد: حضور در راهیان نور بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و عامل ماندگاری دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در افکار عمومی است.

کد خبر 735186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.