پیش فروش بلیط قطار و نکاتی که نباید فراموش کنید!

بهار نزدیک است و به‌واسطه تعطیلات شیرین نوروزی بساط سفرها هم به‌راه خواهد بود. اگر قصد سفر ریلی به مقصدی را دارید، باید در همین اسفندماه تدارکات لازم را فراهم کنید.

از پیش فروش بلیط قطار جا نمانید و یادتان باشد که تقاضای بالای خرید بلیط برای سفر با قطار آن‌قدر زیاد است که اگر عجله نکنید، امکان دارد بلیط گیرتان نیاید. برای سفر در بازه زمانی اواخر اسفند تا فروردین باید بلیطتان را از سامانه‌های اینترنتی یا حضوری بخرید و در برنامه پیش‌فروش بلیط‌ها مشارکت کنید. در ادامه از روند تهیه بلیط‌های پیش‌فروش قطار بیشتر می‌خوانید.

از روند پیش‌ فروش بلیط قطار باخبر هستید؟

پیش فروش بلیط قطار و نکاتی که نباید فراموش کنید!

از تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۲، پیش فروش بلیط قطار آغاز شده است. ابتدا در هشتم اسفند، فرصتی برای خرید بلیط تمام مسیرهای ریلی به‌جز مشهد/تهران (و برعکس) فراهم شده و بعد، به‌ترتیب از تاریخ‌های ۹ و ۱۰ اسفند، امکان خرید بلیط قطار مسیرهای دیگر به‌وجود آمده است.

اگر در همان روزهای اسفند برای خرید بلیط قطار اقدام نکنید، برای تهیه بلیطتان به مشکل برمی‌خورید. به‌عبارت دقیق‌تر، تا اواسط تعطیلات نوروزی فرصتی برای خرید بلیط قطار وجود نخواهد داشت.

ظرفیت قطارهای باقی‌مانده در تعطیلات نوروز به دو رقم نمی‌رسد و تمام صندلی‌ها از پیش خریده شده‌اند. خبر خوب درباره پیش‌فروش بلیط‌ها هم از این قرار است که افزایش قیمتی رخ نخواهد داد. شرکت‌های مسافربری قیمت‌ها را بالا نبرده‌اند و فعلا نرخ بلیط‌ها مشابه قبل است.

چه راه‌هایی برای پیش‌خرید بلیط قطار وجود دارد؟

برای خرید بلیط‌های قطاری که پیش‌فروش می‌شوند، دو راه وجود دارد:

  • خرید حضوری؛
  • خرید آنلاین.

خرید حضوری

یکی از روش‌های خرید بلیط قطار، خرید حضوری است. با مراجعه به دفاتر فروش بلیط می‌توانید بلیط شرکت‌های ریلی مختلف را تهیه کنید. مشکلی که درباره این روند خرید وجود دارد، این است که شاید به‌موقع نتوانید خود را به محل فروش برسانید و بلیط‌ها تمام شوند.

بلیط‌های نوروزی ظرفیت محدودی دارند و برای همین باید سریع اقدام کنید. از آن گذشته، رساندن خود به مراکز فروش حضوری به‌سادگی خرید آنلاین نیست. در ادامه از آن روش هم برایتان می‌گوییم.

خرید آنلاین

خرید اینترنتی بلیط قطار برای نوروز در سامانه‌های آنلاین هم مقدور است. با مراجعه به اپلیکیشنی معتبر و خوش‌نام، بلیط قطار را بی‌دردسر و با سرعت تهیه کنید. روش به این سبک از خرید بسیار ساده است:

  • وارد سامانه می‌شوید و به بخش فروش بلیط قطار می‌روید؛
  • با انتخاب مبدأ، مقصد و مشخصات سفرتان به فهرست گزینه‌های موجود دسترسی پیدا می‌کنید؛
  • قیمت و شرایط شرکت‌های ریلی مختلف را بررسی و گزینه مناسب را انتخاب کنید؛
  • هزینه را آنلاین بپردازید و بلیط‌تان را دریافت کنید.

این روش خرید بسیار سریع پیش می‌رود و راحت است. اگر مشکلی هم داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید با تیم پشتیبانی سامانه تماس بگیرید و همه‌چیز را حل کنید. کارشناسان این تیم‌ها در کنار کاربران‌اند و نمی‌گذارند که با مشکلی روبه‌رو شوند.

مزایای خرید اینترنتی در روند پیش فروش بلیط قطار چیست؟

پیش فروش بلیط قطار در بازه زمانی محدود و با ظرفیت‌های مشخصی انجام می‌شود. برای همین هم هست که خرید آنچنان ساده نیست و باید سریع و درست عمل کنید. با انتخاب روش خرید اینترنتی بسیار چابک‌تر از روش حضوری برای خرید آماده خواهید شد.

از مزایای خرید آنلاین در پیش فروش بلیط قطار باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان مرور کامل شرایط و تعرفه بلیط شرکت‌های ریلی مختلف؛
  • فرصت بهره‌مندی از تخفیف‌های موجود در سامانه‌های آنلاین برای خرید؛
  • نبود محدودیت مکانی و زمانی بابت خرید بلیط در پلتفرم‌های اینترنتی؛
  • بی‌نیازی از صرف وقت و انرژی برای حضور به‌موقع جهت خرید بلیط‌های در دسترس در باجه‌های حضوری فروش.

استرداد و جریمه بلیط‌های خریداری‌شده در زمان پیش‌فروش

شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که آیا می‌توانید بلیط‌های خریداری‌شده در زمان پیش‌فروش را پس بدهید یا خیر. پاسخ مثبت است. چنین امکانی وجود دارد و روند استرداد دقیقا شبیه به فرایندی است که برای پس‌دادن بلیط در زمان‌های دیگر وجود دارد.

یادتان باشد که هرچه زمان پس‌دادن بلیط فاصله بیشتری تا زمان حرکت قطار داشته باشد، مبلغ جریمه کمتر می‌شود. در خرید اینترنتی، امکان استرداد هم به‌طور آنلاین پیش می‌رود. قواعد هر شرکت هم با دیگری متفاوت است. پس در زمان خرید به قوانین استرداد هر شرکت ریلی دقت کنید.

این قوانین در سامانه اینترنتی قید می‌شوند و می‌توانید در زمان خرید بلیط قطارتان، آن‌ها را مطالعه و مرور کنید. حواستان باشد که تا اواسط فروردین، دیگر امکان خرید بلیط‌های این ماه وجود ندارد و احتمالاً ظرفیت‌ها بسته است. بنابراین، در انتخاب و خرید دقت کنید.

در آخر

از فرصت پیش فروش بلیط قطار استفاده کنید و سریع برنامه سفرتان را بچینید. یادتان باشد که دیگر فقط روش حضوری در دسترس نیست و با مراجعه به سامانه‌های آنلاین هم به‌راحتی می‌توانید بلیط شرکت‌های قطاری مختلف را در زمان پیش‌فروش تهیه کنید. استفاده از روش آنلاین به شما چابکی و سرعت بیشتری برای خرید به‌موقع بلیط دلخواهتان را می‌دهد. راهی سفر ریلی هستید؟ سریع‌تر بلیطتان را بخرید و از روند پیش‌فروش جا نمانید.

کد خبر 735165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.