صادرات بیش از ۶ میلیون و ۷۱۶ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۱ ماه سال‌ جاری، شش میلیون و ۷۱۶ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه سیدشهرام کهریزی اظهار کرد: استان کرمانشاه داری ۵ پایانه مرزی است که مبادلات تجاری و مرزی هم در بخش عربی و هم حوزه اقلیم کردستان در حال انجام بوده که طی ۱۱ ماه سال جاری ۶ میلیون و ۷۱۶ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: پایانه‌های مرزی کرمانشاه به لحاظ تجاری و مسافری یکی از گلوگاه‌های تقویت امور اقتصادی و اشتغال استان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یک مرز باسابقه و مهم می‌تواند نقش مهمی در ارتقا و توانمندی بیشتر فضای کسب و کار، اشتغال‌زایی و رونق کارآفرینی در استان کرمانشاه ایفا کند.

کهریزی تناژ ورودی کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان را در ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۳ میلیون تن کالا دانست و اضافه کرد: این تناژ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵۳ درصد رشد داشته است.

وی گفت: پایانه مرزی پرویزخان در ورود ناوگان حمل‌ونقل کالا طی ۱۱ ماه سال جاری ۳۸۹ درصد افزایش داشته به نحوی که امسال ۱۲۰ هزار خودرو وارد این پایانه مرزی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: یک برنامه منظم برای بررسی مشکلات و مسائل پایانه‌های مرزی استان برنامه‌ریزی شده است تا با بازدیدهای میدانی بتوانیم نیازمندی‌های پایانه‌های مرزهای را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات موجود و فراهم کردن بسترهای مناسب اقدام کنیم.

کد خبر 735161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.