پیش‌بینی کولاک برف و کاهش دما در ۸ استان کشور

در پی صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی و احتمال کولاک برف و کاهش دما امدادگران جمعیت هلال‌احمر در هشت استان آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هنگام وقوع حوادث جوی به ویژه در مواقعی که سازمان هواشناسی کشور هشدار صادر می‌کند، دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش قرار می‌گیرند تا در صورت نیاز امدادرسانی به هم‌وطنان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود، برای امروز و فردا سازمان هواشناسی کشور هشدار نارنجی صادر کرده است و احتمال وقوع کولاک وجود دارد، لذا هلال احمر کشور در هشت استان اعلام آماده‌باش کرده است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی احتمال بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش دما وجود دارد.

وی افزود: امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ برای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی لرستان، شمال غرب فارس، شمال و شرق خوزستان و شمال بوشهر بارش پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا_ سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سه شنبه بارش در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود، همچنین شدت بارش در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی است در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش برف رخ خواهد داد، اواخر وقت سه شنبه، این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. همچنین چهارشنبه (۲۳ اسفند) تا جمعه (۲۵ اسفند) جوی آرام همراه با روند افزایش نسبی دما در کل کشور برقرار می‌شود.

ضیائیان گفت: دوشنبه فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق سمنان و سه شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی وزش باد شدید و در مناطقی که بارش نبوده گاهی خیزش گرد و خاک روی می‌دهد.

پیش‌بینی کولاک برف و کاهش دما در ۸ استان کشور

آماده‌باش هلال‌احمر در ۸ استان

بابک محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، اظهار کرد: در پی هشدار این سازمان، احتمال بارش برف و باران، وزش شدید باد، کولاک برف و کاهش دما در امروز دوشنبه بیست و یکم اسفند در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی لرستان، شمال غرب فارس، شمال و شرق خوزستان و شمال بوشهر و در روز سه‌شنبه بیست و دوم اسفند در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی گزارش شده است.

وی ادامه داد: در این راستا امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه سامانه ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخ‌گویی به هم‎وطنان است، گفت: از هم‌وطنان در خواست داریم که به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و حتی‌الامکان در شرایط آب و هوایی نامساعد، از تردد غیرضروری خودداری کنند.

کد خبر 735152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.