رصد و پایش مراکز خرید و فروش مواد محترقه در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: مراکز خرید و فروش مواد محترقه رصد و پایش می‌شود و در صورت لزوم، آن‌ها طبق قانون مجازات می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در شورای نظارت و پیشگیری از وقایع مهم اظهار کرد: به دلالت داده‌های آماری و تجارب سنوات گذشته، یکی از کانون‌ها و مبانی اصلی مؤثر در شکل‌گیری حوادث ناگوار چهارشنبه‌سوری پایان هر سال به عملکرد مراکزی برمی‌گردد که به صورت غیرمجاز و با انگیزه‌های منفعت‌طلبانه و سوداگرانه مبادرت به خرید و فروش و توزیع مواد محترقه می‌کنند.

وی افزود: تمام مراجع انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی به‌طور منسجم و یکپارچه و با همکاری و هم‌افزایی مضاعف تدابیری اتخاذ کنند که عملکرد این مراکز مورد رصد و پایش مداوم قرار گیرد و در صورت پیش‌بینی بروز افعال مجرمانه حسب مورد اقدام و در موارد مقتضی با تشکیل پرونده قضائی، اعمال مجازات‌های قانونی در اولویت اقدام و عمل دستگاه قضائی قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به نقش دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی دستگاه قضائی حول محور انجام اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه متمرکز شده و دادستان‌ها با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند زمینه‌های شکل‌گیری جرایم مرتبط با حوزه‌های امنیت عینی و روانی شهروندان را از بین ببرند یا به حداقل کاهش پیدا کند.

براتی‌زاده از دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان خواست در ایام پیش رو به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا زندانیان دارای سوابق جرایم امنیتی و اراذل و اوباش و افراد شرور و خطرناک مجالی برای اخذ مرخصی و خودنمایی نداشته باشند و امنیت جامعه را با چالش‌های جدی مواجه نکنند.

کد خبر 735142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.