مسافران از روزه‌خواری در ملأعام خودداری کنند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه روزه‌خواری در ملأعام جرم است از شهروندانی که عذر شرعی دارند و مسافران نوروزی درخواست کرد از این کار خودداری و با احترام به افراد روزه‌دار از خوردن و آشامیدن در فضاها و اماکن عمومی پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا یاری امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس برای پاسداشت ماه میهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت، اظهار کرد: از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف شده‌اند، افزود: لازم است افرادی که عذر شرعی دارند، همچنین مسافران نوروزی که در این ایام به کرمانشاه سفر می‌کنند از خوردن و آشامیدن در ملأ‌عام مانند بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه راه‌آهن، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز می‌توانند به منظور ارائه خدمات به مسافران و افرادی که عذر شرعی دارند، با رعایت موازین بهداشتی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط، ضمن استتار مکان به‌گونه‌ای که تظاهر به روزه‌خواری نشود، فعالیت کنند.

یاری اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم لازم است از تظاهر به روزه‌خواری در داخل خودروی خود پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند شئونات ماه مبارک رمضان را حفظ نکنند، برخورد و در صورت تکرار این افراد را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

کد خبر 735096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.