مفقود شدن دختربچه ۸ ساله در محدوده زیار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از مفقود شدن دختربچه هشت‌ساله در محدوده زیار خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه مفقود شدن یک دختربچه هشت ساله در محدوده روستای ده‌کرم زیار ساعت ۱۴:۱۵ روز گذشته _یکشنبه بیستم اسفند_ به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و وجود احتمال غرق شدن این دختربچه در استخر کشاورزی، اکیپ امداد و نجات تخصصی غواصی از ایستگاه‌های شماره ۲۳ و ۱۵ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: استخر کشاورزی مذکور مساحتی حدود ۲ هزار متر مربع و عمقی ۶ متری داشته است و با وجود سرمای شدید آب و برودت هوا، عملیات جست‌وجو انجام شد.

شریعتی با بیان اینکه عملیات مذکور تا ساعت ۲۰:۰۰ ادامه داشت، اما جسد این دختربچه یافت نشد، خاطرنشان کرد: سالانه شاهد رخداد حوادث غرق‌شدگی افراد در استخرهای کشاورزی هستیم، از همین‌رو توصیه می‌شود کشاورزان و صاحبان این استخرها از حفاظ و فنس مناسب به منظور ایمنی‌بخشی اقدام کنند.

وی ادامه داد: گاهی اعلام می‌شود افرادی که در این استخرها غرق شده‌اند، مهارت شنا نیز داشته‌اند، اما با توجه به شرایط این استخرها و مواردی از جمله لغزنده بودن دیواره‌ها، امکان خارج شدن از استخرهای کشاورزی وجود ندارد و افراد پس از چندین ساعت تلاش، خسته و در آب غرق می‌شوند، از همین‌رو توصیه می‌شود افراد هیچ‌گاه وارد این استخرها نشوند و در صورت رخداد حوادث با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 735077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.