تنش آبی در بوشهر با بیش از ۵ هزار میلیارد ریال رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اجرای طرح‌های رفع تنش آبی در سه شهرستان بوشهر، دشتستان و جم این استان نیازمند پنج هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالحسن عالی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در نشست رصد و پایش طرح‌های اضطراری جهت رفع تنش آبی تابستان سال ۱۴۰۳ که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه هر ۱۰ شهرستان استان بوشهر کم و بیش با تنش آبی مواجه بوده‌اند، اما سه شهرستان یاد شده دارای تنش آبی بیشتری هستند که برای رفع این مشکل مطالعات مؤثر و مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها جهت رفع تنش آبی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و جم، اجرای ۱۷ طرح پیش‌بینی‌شده و تحقق آن‌ها، به پایداری توزیع آب در شهرستان‌های هدف و عبور موفق از پیک مصرف در تابستان پیش رو کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: از جمله طرح‌های شاخص تعریف شده برای مناطق دارای تنش آبی استان می‌توان به حفر و کف‌شکنی چاه، برداشت آب از کانال سد شهید رئیس‌علی دلواری و دالکی، احداث مخزن، خطوط انتقال، اصلاح و نوسازی شبکه توزیع، همچنین بسته‌های پیش‌تصفیه و انتقال آب اشاره کرد.

عالی اضافه کرد: با تخصیص اعتبار طرح‌های تنش آبی، پایداری آب‌رسانی و مدیریت تأمین و توزیع آب شرب در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و جم به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

وی گفت: در دولت سیزدهم به حوزه تأمین آب شرب استان بوشهر نگاهی ویژه معطوف شده که تداوم این نگاه حمایتی نویدبخش تأمین آب شرب پایدار هم‌استانی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در راستای رفع تنش آبی اکنون شماری طرح در مناطق مختلف استان بوشهر در دست احداث است که با تمهیدات اندیشیده شده روند اجرای آن‌ها سرعت قابل قبولی دارد.

کد خبر 735055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.