معرفی برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمانشاه

اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمانشاه با تقدیر از برگزیدگان ملی و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه امروز _ یکشنبه بیستم اسفند _ در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمانشاه، با بیان اینکه فراخوان این جشنواره زمستان سال گذشته داده شد، اظهار کرد: از استان کرمانشاه حدود ۳۱ هزار و ۱۰۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره در تهران ارسال شد.

وی افزود: از این تعداد ۲۸ هزار و ۳۰۹ اثر در بخش الکترونیک و ۲۸۰۰ اثر هم در بخش مکتوب - ویژه زندانیان - بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلفی همچون پویش کتابخوانی، چهار گزینه‌ای، هنرهای تجسمی، هنرهای دیجیتال، دست سازه، داستانک، خانوادگی، مکتوب ویژه زندانیان، شعر و قصه گویی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: از بین شرکت کنندگان در این جشنواره ۱۸۴ نفر در بخش استانی برگزیده شدند که ۱۲ خانواده و پنج زندانی هم در بین این برگزیدگان حضور دارند.

به گفته بهرامی، شش نفر از شرکت کنندگان از استان کرمانشاه هم در بخش ملی برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کرمانشاه از نظر کیفیت آثار شرکت کنندگان توانست رتبه ششم کشوری را به دست آورد.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب، اظهار کرد: در گذشته افرادی که می‌خواستند خود را در سطح بالایی نشان دهند، کتابی به دست می‌گرفتند و طوری نشان می‌دادند که آن را می‌خوانند و چه بسا آن را هم نمی‌خوانند.

وی افزود: متأسفانه امروز در عصر حاضر در وضعیتی قرار داریم که کتابخوانی و مطالعه دیگر رونق گذشته را ندارد و انسان‌ها به جایی رسیده اند که احساس می‌کنند، همه چیز دان هستند و نیازی به کسب دانش ندارند.

معاون استانداری کرمانشاه تصریح کرد: امروزه بین نسل جدید ما با نسل گذشته گسلی از نظر خصوصیات، اخلاقیات و فرهنگ آنها به وجود آمده که یکی از آنها در مورد کتابخوانی است که نسل جدید چندان به آن بها نمی‌دهند.

وی به اهمیت برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی برای نزدیکی نسل جدید به کتاب اشاره کرد و گفت: ما در ادامه انقلاب اسلامی به دنبال رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی هستیم که یکی از راه‌های آن تلاش برای دانش افزایی و روشن شدن مسیر راه زندگی انسان است.

شعبانی در ادامه به حضور ۳۱ هزار نفر از کرمانشاه در جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: این یک اتفاق مبارک است که از کرمانشاه این تعداد در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که دانش آموزان ما کتاب زده شده‌اند و از کتاب و کتاب خواندن ترس دارند، برگزاری چنین برنامه‌هایی آنها را به سمت کتاب جذب می‌کند.

معاون استانداری کرمانشاه عنوان کرد: اگر می‌خواهیم نسل آینده ما کشور را به پیش ببرد و به اعتلا برساند، باید نسل جدید را با برنامه‌های فرهنگی در مسیر درست قرار دهیم و از فضاهای نامناسبی که امروز برای گمراهی بشر طراحی شده، دور نگه داریم.

کد خبر 734972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.