۸۳ درصد واحدهای روستایی زنجان سنددار شد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس آمار موجود ۸۳ درصد واحدهای روستایی استان زنجان سنددار شده است.

‌رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: استان زنجان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه صدور سند مالکیت برای روستاییان است و در همین راستا برای بیش از ۸۳ درصد واحدهای روستایی سند مالکیت صادر شده است، در حالی که میانگین این درصد در کشور ۶۶ است.

وی با اشاره به اینکه صدور سند برای واحدهای روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شده است، اضافه کرد: بر اساس آمار سال‌جاری ۵۲۰۰ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: در مجموع تاکنون ۷۹ هزار و ۹۳۰ فقره سند مالکیت روستایی و ۸۸۹۵ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در زنجان صادر شده است.

خواجه‌ای تصریح کرد: مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها، افزایش بهای خانه‌های روستایی، ارائه تسهیلات بانکی به روستاییان، حل اختلافات آن‌ها و روان‌سازی کوچه‌ها و معبرهای روستایی از دستاوردهای مهم این طرح است.

وی با اشاره به پیشتاز بودن استان زنجان در طرح سنددار شدن واحدهای روستایی ادامه داد: استان زنجان در بحث صدور سند روستایی، رتبه نخست در کشور را دارد.

کد خبر 734969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.