المان گله آهو و گلدان بزرگ مسی در زنجان رونمایی شد

شهردار زنجان گفت: دو المان بزرگ و بی نظیر در سطح کشور و حتی جهان در آستانه عید نوروز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نوزدهم اسفند_ در جریان رونمایی از دو المان بزرگ شهر زنجان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم و اولویت‌های شهرداری رونمایی از المان‌های موضوعی با فرهنگ و آداب و رسوم و صنایع دستی زنجان است.

وی با اشاره به رونمایی از گلدان بزرگ مسی در محل آوردگاه سبزه‌میدان بیان کرد: در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان بزرگترین المان گلدان ملیله جهان رونمایی شد تا از این پس مبین هنری و جهانی زنجان به عنوان استان و شهر دست آفرینه‌های هنری ملیله باشد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه زنجان مشهور به شهر ملیله است؛، افزود: به همین دلیل گلدان مسی ملیله رونمایی شد تا نمادی از هنر هنرمندان باشد.

فیروزفر در ادامه از رونمایی المان گله آهو نیز خبر داد و گفت: این المان توسط هنرمند برجسته زنجانی، علی چراغی طراحی و اجرا شده است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه برای ساخت این المان یک و نیم سال زمان صرف شده است، اضافه کرد: این اثر با فلز اجرا شده است.

وی تصریح کرد: کار با فلز یک بار انجام می‌گیرد، به صورت جوشکاری اجرایی شده و همچنین طرح یک حرکت فرود و خیزش دارد؛ اما اثری است فاخر که در یک محل پرتردد جانمایی شده است.

کد خبر 734964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.