تعهد کردستان در سال آینده ایجاد بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی است

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کردستان گفت: تعهد استان برای سال آینده ایجاد ۲۳ هزارو ۶۱۱ فرصت شغلی است که باید برای تحقق آن تلاش بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، سید کمال حسینی شامگاه _یکشنبه بیستم اسفند_ در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰۰ درصد تعهد استان برای ایجاد اشتغال محقق شد که نشان از اهتمام و تلاش ویژه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل دارد.

وی با بیان اینکه توزیع سهم استان در زمینه تسهیلات اشتغال در سال آینده بر اساس جدول ابلاغی خواهد بود، افزود: توزیع شهرستانی نیز بر مبنای ظرفیت شهرستان‌هاست.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کردستان گفت: اعتقاد داریم که سهم بخش‌ها را می‌شود با توجه به عملکردی که در سال جاری داشته‌اند در نظر گرفت.

محمد مشیرپناهی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان نیز در این نشست با اشاره به بند الف تبصره ۱۸ اظهار کرد: دولت در بودجه سنواتی با منابع محدودی مواجه است که با هدف تلفیق منابع بودجه‌ای با منابع اعتباری بانک‌ها، رویکرد استانی را در پرداخت تسهیلات این تبصره لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات بر اساس نیازها و اولویت‌ها سهم هر دستگاه اجرایی مصوب و اجرایی می‌شود، افزود: تمامی منابع تسهیلاتی در سال جاری هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان بود که طرح‌های اشتغال‌آفرین در کمیته‌های استانی بررسی و به بانک‌ها ارائه شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان، بیشترین پرداختی را در حوزه جهاد کشاورزی با ۳۰ طرح و ۲۲۷ میلیارد تومان اعتبار و بعد از آن سازمان صمت با ۹ طرح و ۷۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

مشیرپناهی افزود: اعتبار اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با ۱۲۳ طرح و ۳۹ میلیارد تومان، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با ۲۰ طرح و ۵.۲ میلیارد تومان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۱۲ طرح و پنج و نیم میلیارد تومان، اداره کل راه و شهرسازی با ۹ طرح و پنج میلیارد تومان کمیته امداد امام خمینی با ۳۳۲ طرح و ۹۴ میلیارد تومان بنیاد برکت با سه طرح و ۲.۳ میلیارد تومان، بهزیستی با ۲۹ طرح و ۳.۴ میلیارد تومان، نهضت احیا با متولی‌گری صندوق کارآفرینی امید با ۱۱ طرح و ۳۰ میلیارد تومان از تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۸۱ طرح با ۵۰۳ میلیارد تومان در سال جاری از این محل پرداخت شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا تمامی تلاش خود را برای تسهیل در زمینه استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ به کار ببندند.

کد خبر 734960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.