۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
کلاهبرداری از جنس چهارشنبه سوری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و خرید و فروش اقلام محترقه و خطرساز در بستر فضای مجازی، والدین مراقب باشند کودکان و نوجوانان آنها فریب سودجویان و مجرمان سایبری در فضای مجازی را نخورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: هر سال با نزدیک شدن به ایام پایانی سال بازار خرید و فروش مواد منفجره و نورافشان‌ها قوت می‌گیرد و از آنجا که کودکان و نوجوانان دارای شور و شوق بیشتری نسبت به سایر رده‌های سنی برای حضور در چهارشنبه آخر سال هستند، اقدام به خرید مواد محترقه می‌کنند.

وی با اشاره به دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت و با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای سایبر افزود: والدین جهت پیشگیری از وقوع حوادث جبران‌ناپذیر نظارت و مراقبت بیشتری از نحوه فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: برخی از والدین با مراجعه به پلیس فتا و ارائه گزارشات خود اعلام کرده‌اند که در خرید اقلام آتش بازی از سوی کودکان و نوجوانان، در دام فیشینگ افتاده و اطلاعات کارت بانکی آنها که در اختیار فرزندان بوده به سرقت رفته و حساب بانکی آنها خالی شده است.

مرتضوی با تأکید بر لزوم نظارت مستمر والدین بر نحوه استفاده فرزندان از فضای مجازی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان و افزایش چشمگیر آمار استفاده از فضای مجازی در رده‌های سنی کم، والدین باید بیش از پیش نسبت به دسترسی فرزندان خود به اطلاعات بانکی آنها، نظارت کافی و حساسیت لازم را داشته باشند، چراکه غفلت پدر و مادر می‌تواند موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیر و حوادث ناگوار برای فرزندان آن‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: موارد مشابه و مشکوک در زمینه آموزش ساخت مواد محترقه و فروش این اقلام در فضای مجازی را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنید.

کد خبر 734959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.