سیمای شهر به گل آراسته می شود

شهردار همدان گفت: کاشت یک میلیون و پانصد هزار گل فصلی ۳۰هزار اصله درخت و درختچه در همدان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سید مسعود حسینی امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده سازی شهر برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان طبق روال هر ساله نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر همدان در دستور کار قرار دارد که در این راستا، ۱۰۰ المان سبز نوروزی و ویژه ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهر همدان اعم از میادین، تقاطع‌ها و معابر جانمایی می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه شهرداری اعم از درون سازمانی و برون سازمانی در راستای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۳ افزود: کشیک‌های اداری در این ایام تعیین شده و پیمانکاران و عوامل اجرایی در حوزه رفع نواقص کارگاه‌های فضای سبز، آماده سازی بستر کاشت، جمع آوری بقایای گیاهی، کوددهی، عملیات باغبانی، کاشت درخت و درختچه، خاکبرداری اطراف درختان، علف زنی‌ها، حذف شاخه‌های خشک اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

شهردار همدان با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری همدان تغییر چهره شهر برای ورود به سال جدید و استقبال از ماه مبارک رمضان است ادامه داد: تجهیز و آماده سازی پارک‌ها، تنظیف و شستشو و رنگ آمیزی وسایل بازی و ورزشی در پارک‌ها، رنگ آمیزی مبلمان و المان‌های شهری، شستشوی سایبان‌های موجود در شهر و امحا دیوارنویسی در ورودی‌ها و خیابان‌ها انجام می‌شود تا شاهد چهره‌ای زیبا و متفاوت از شهر باشیم.

حسینی با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز اضافه کرد: امسال با رویکردی متفاوت و خلاقانه و وسیع بحث فضاسازی و آذین بندی و نورپردازی سطح شهر همدان در قالب ریسه‌های نوری و پرچم، المان‌های نوری و طرح‌های مختلف در معابر سطح شهر همدان با موضوع ماه مبارک رمضان و عید نوروز اجرا می‌شود.

وی به تشریح سایر اقدامات زیباسازی از جمله کاشت گل و درخت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این اقدام قبل پایان سال شروع شده که کاشت ۱ میلیون و پانصد هزار گل فصلی و ۳۰ هزار اصله درخت و درختچه در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوارهای اصلی، تعمیر و بازسازی ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پارک‌ها و فعالسازی ۳۰ آبنما در حال انجام است.

سید مسعود حسینی اظهار کرد: در هفته درختکاری علاوه بر برگزاری ۸ مراسم این هفته و کاشت نهال در پارک‌ها و بوستان‌ها و به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۸ هزار شهید استان بیش از ۸ هزار اصله نهال مثمر در بین شهروندان توزیع و کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به فضای سبز توسط شهرداری همدان افزود: آماده سازی ۱۴۲ پارک محلی و منطقه‌ای و ۲ پارک فرامنطقه‌ای و ۱۰ هزار متر واکاری چمن در دستور کار مجموعه سازمان سیما و منظر و فضای سبز مناطق قرار گرفته که جلوه‌ای از تلاش همکاران ما برای حفظ و نگهداری فضای سبز است.

وی تصریح کرد: برای استقبال از مسافران در ایام نوروز تابلوهای راهنمای مسیر جهت هدایت بهتر مسافران و بنرهای با عنوان (برپایی چادر ممنوع) نصب می‌شود که بر ایجاد نظم و انضباط در شهر همدان مؤثر خواهد بود.

سید مسعود حسینی با تاکید بر توجه به مباحث معنوی در عید نوروز عنوان کرد: اجرای نقاشی‌های دیواری با موضوعات مختلف از جمله تصاویر شهدا و طراحی و نصب عکس شهدای شاخص در سر کوچه‌ها به تعداد ۷۸ عدد برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

کد خبر 734955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.