تالاب‌ها را به امید بارندگی رها نکردیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب‌ها را به امید بارندگی‌ها رها نکردیم و بعد از پیگیری‌های متعدد، وزارت نیرو را پای کار آورده‌ایم و آن‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بعد از آب شرب حق‌آبه محیط زیستی رودخانه‌ها اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در نشست با تشکل‌های محیط زیست کشور اظهار کرد: دیدگاه‌های تشکل‌های محیط زیستی کشور باید همراه با نقد و نکته‌ سنجی باشد و در این خصوص، هویت تشکل‌های محیط زیستی را فدای مدیریت در سازمان نمی‌کنیم.

وی افزود: لازم است معاونان سازمان ارتباط نزدیک‌تری با تشکل‌ها داشته باشند، زیرا تشکل‌ها دیدگاه‌ها و مشکلاتی را به‌صورت تخصصی مطرح می‌کنند و این نکات باید شنیده شود؛ امروز دیدگاه‌هایی که نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد مطرح می‌کنند بسیار عالمانه و دقیق است و این دیدگاه‌ها همراه با راهکار مطرح می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: باید اجازه دهیم دیدگاه‌های تشکل‌های محیط زیست و نقدهای آن‌ها به جدی‌ترین شکل ممکن مطرح شود و ما از این دیدگاه‌ها استقبال می‌کنیم و در این خصوص لازم است نمایندگان تشکل‌ها در جلسات فنی و تخصصی حضور داشته باشند و با مسائل، مشکلات و محدودیت‌های موجود در این مجموعه آشنا شوند.

سلاجقه انتزاعی فکر کردن در حوزه محیط زیست را یک آسیب جدی در این زمینه دانست و ادامه داد: محیط زیست در نظام مقدس جمهوری اسلامی مانند پیش از انقلاب قرق شخصی نیست و تک تک ارکان محیط زیست انفال است.

وی راهبرد اصلی سازمان حفاظت محیط زیست در امر حفاظت را راهبرد فرهنگی و نرم اعلام کرد و گفت: همه تلاش ما این است که از راهبردهای فیزیکی و پلیسی تا جای امکان دوری کنیم، زیرا حفاظت از محیط زیست در عصر حاضر دغدغه اصلی مردم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مردم باید حافظان اصلی محیط زیست باشند، اظهار کرد: رویکردهای رئیس جمهوری در بسیاری از موارد به‌قدری سمت و سوی محیط زیستی دارد که خود می‌تواند از اتخاذ تصمیمات غیرمحیط‌زیستی جلوگیری کند.

سلاجقه افزود: با اتکا به تکنولوژی روز و ظرفیت‌های علمی داخل کشور به ویژه دانش‌بنیان‌ها می‌توانیم مشکلات این حوزه را حل کنیم؛ امروز سمن‌ها به این بلوغ فکری رسیده‌اند که افکار عمومی را رهبری و خوراک فکری سالم برای مردم تولید می‌کنند و مطالبه‌گری را به بهترین شکل انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در طول دوران مدیریت اندک سعی کردیم که در راستای اثبات خود بکوشیم و به همین دلیل همواره از نقاط ضعف و قوت مدیران قبلی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم، بسیاری از قوانین در حوزه محیط زیست بسیار اهداف بلندی دارند و گاهی منطبق با شرایط کشور نیست و در این خصوص رئیس جمهوری نیز بارها تاکید کرده است که اگر قانونی شرایط اجرایی نداشته باشد باید با تعامل آن را اصلاح کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به مطالبات مطرح شده در خصوص تالاب‌ها و حقآبه‌های آن‌ها گفت: تالاب‌ها را به امید بارندگی‌ها رها نکردیم و بعد از پیگیری‌های متعدد، وزارت نیرو را پای کار آورده‌ایم و آن‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بعد از آب شرب حق‌آبه محیط زیستی رودخانه‌ها اختصاص یابد.

کد خبر 734875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.