ظرفیت توسعه روابط با سلیمانیه عراق در حوزه‌های متعددی را داریم

استاندار کرمانشاه گفت: در دولت سیزدهم یک نگاه راهبردی برای گسترش روابط دوستانه با همسایگان و به طور ویژه با کشور دوست و برادر عراق وجود دارد و در زمینه‌های متعددی ظرفیت افزایش همکاری با سلیمانیه را داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی یکشنبه _ بیستم اسفند _ در دیدار با هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه عراق در محل استانداری این استان، اظهار کرد: علاوه بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با عراق، ما نیز در استان کرمانشاه به طور خاص با توجه به ارتباطات خوب اجتماعی و فرهنگی دو منطقه تلاش می‌کنیم که ارتباطات استانی خود را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه توانمندی‌هایی خوبی در استان کرمانشاه برای گسترش روابط با استان سلیمانیه عراق و دیگر استان‌های هم مرز خود داریم، افزود: استان کرمانشاه مملو از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط با استان‌های هم مرز خود در کشور عراق است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: ما در استان کرمانشاه علاوه بر ظرفیت خوب ترانزیتی که برای ارتباط داریم، یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور ایران نیز هستیم. استان کرمانشاه در تولید محصولات راهبردی کشاورزی مانند گندم، جو، ذرت، نخود، چغندرقند و دانه‌های روغنی دارای رتبه‌های اول تا چهارم کشوری است.

صحرایی تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ میلیون تن تولید صنعتی، بیش از پنج میلیون تن کشاورزی و بیش از ۲۰ میلیون تن تولید معدنی در استان داریم. همچنین یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در استان کرمانشاه ظرفیت گردشگری و بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای بیمارستان‌های مجهز و جدید و پزشکان خوب در منطقه است، گفت: در حال حاضر پذیرای برادران و خواهران عراقی خود در زمینه تحصیل در دانشگاه‌های کرمانشاه هم هستیم و بیش از سه هزار دانشجوی عراقی در کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم دو استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق هم قرن‌ها با هم در برادری، صلح و رفاقت زندگی کرده‌اند، اظهار کرد: مردم این دو منطقه علاوه بر اشتراک دینی، دارای اشتراک قومی، نژادی، زبانی، دارای ارتباطات خوب اجتماعی و فرهنگی هستند.

صحرایی ابراز امیدواری کرد: این سفر را در راستای توسعه ارتباطات اجتماعی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی بین استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق و به ویژه سلیمانیه مؤثر باشد.

وی در پایان از استاندار سلیمانیه برای سفر به کرمانشاه و پیگیری توافقات و گسترش همکاری‌ها دعوت کرد.

به گزارش ایمنا، در این سفر معاونان اقتصادی و عمرانی استانداری، مشاور استاندار در امور عراق، مدیران کل امنیتی انتظامی، گمرکات و جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم حضور دارند.

صحرایی پیش از دیدار با استاندار سلیمانیه با استاندار و مقامات ارشد استان حلبچه نیز دیدار و توافقاتی برای افزایش همکاری‌ها با این استان انجام داد.

کد خبر 734868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.