کاشت ۱۵ هزار اصله درخت و درختچه در مبارکه

شهردار مبارکه گفت: ۱۵ هزار اصله درخت و درختچه، با همراهی نهادهای مختلف همزمان با هفته منابع طبیعی در سطح این شهر کاشته شده است.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به کاشت درخت در بلوار شهید نیکبخت این شهر اظهار کرد: بیش از سه هزار اصله از این درخت‌ها و درختچه‌ها نیز در بلوار شهید نیکبخت کاشته شد.

وی افزود: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تأثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه هفته درختکاری فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و نگهداری از فضای سبز است، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز و همچنین لزوم افزایش سرانه فضای سبز از سیاست‌های کاری شهرداری مبارکه است که علاوه بر زیبا سازی منظر شهری به کاهش آلودگی هوا و بهبود شرایط زیست محیطی نیز کمک می‌کند.

احمدی با بیان اینکه شهرداری مبارکه همواره در تلاش بوده تا با کاشت گونه‌های مقاوم با خشکسالی و توسعه فضای سبز، گامی در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان بردارد، عنوان کرد: فضای سبز و درختان شهری به عنوان سرمایه ملی و عمومی متعلق به همه شهروندان است و مراقبت از آن باید همیشگی باشد.

وی درختکاری را از مؤلفه‌های ضروری برای حفظ و تقویت طبیعت به عنوان سرمایه عظیم زندگی انسان‌ها دانست و گفت: روز درختکاری بهانه‌ای برای این است که ما به محیط زیست احترام گذاشته و این سنت پسندیده را بیش از پیش احیا کنیم.

کد خبر 734864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.