بهره‌برداری از دستگاه شتاب‌دهنده خطی درمان سرطان تا ۳ ماه آینده در بجنورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود دستگاه شتاب دهنده خطی که برای تشخیص و درمان سرطان کارایی دارد، در سه ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، جواد شاهین‌فر امروز _ یک شنبه بیستم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۵۴۵ بیماران سرطانی خدمات تخصصی شیمی درمان و رادیوتراپی را در این مرکز به صورت رایگان دریافت کرده‌اند.

وی افزود: سه هزار و ۹۶۴ بیمار سرپایی از خدمات بخش شیمی درمانی شامل تزریق دارو، کموتراپی و شش هزار و ۴۳۷ بیمار سرپایی نیز از خدمات بخش رادیوتراپی، شامل: پرتو درمانی، سی تی سمیولاتور، قالب‌گیری ترموپلاست و… بهره مند شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه خدماتی که برای تشخیص زودهنگام بیماری سرطان انجام می‌شود نیز رایگان است، ادامه داد: در این مرکز خدمات تزریق خون و پلاکتی نیز برای بیماران سرطانی انجام شده است.

شاهین فر تصریح کرد: خدمات تشخیصی زودهنگام، بیمارانی که از مراکز بهداشتی ارجاع می‌شود، در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به تجهیز مرکز تشخیص و درمان سرطان این بیمارستان و ارتقا خدمات درمانی این بخش، خاطرنشان کرد: دستگاه شتاب دهنده خطی (های انرژی) الکتا برای این بخش تهیه شده و اکنون فضای نصب دستگاه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حال آماده سازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این دستگاه در سه ماه نخست سال آینده به بهره برداری برسد، عنوان کرد: این دستگاه پزشکی اشعه ایکس یا الکترون با انرژی بسیار بالا را به ناحیه‌ای از تومور بیمار منتقل می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و کمترین آسیب را به بافت سالم اطراف تومور وارد کند.

شاهین فر گفت: دستگاه شتاب دهنده خطی پیشرفته، قادر به درمان تمامی تومورها در اعضای بدن بوده و با استفاده از تکنیک‌های متداول و روش‌های درمانی است و بهترین نوع درمان را به بیماران ارائه و آن‌ها را از مراجعه به سایر استان‌ها بی نیاز می‌کند.

کد خبر 734821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.