واگذاری ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه خوزستان یکی از کانون‌های هدف برای رفع مشکل مسکن مهر است، گفت: در حوزه جوانی جمعیت در سال جاری، ۷۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان مهرداد بذرپاش روز _یکشنبه بیست اسفند_ در آئین آغاز عملیات اجرایی و آماده سازی ۵۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن و واگذاری سه هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و نخبگان آغاز شده و این روال به سرعت در حال انجام است همچنین مسکن ورزشکاران و هنرمندان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تا برطرف کردن نیاز مردم فاصله زیادی وجود دارد بنابراین سرعت خود را بیشتر کرده و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم، در حوزه جوانی جمعیت خیلی‌ها در سال جاری به لطف خداوند ۷۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در دولت قولی نمی‌دهیم که از عهده ما خارج باشد، خاطرنشان کرد: ما دولتی نبودیم که مرتب از گذشتگان حرف بزنیم، بلکه برای حل مشکلات مردم شبانه‌روز در کف میدان هستیم و نباید برخی‌ها از صبوری رئیس جمهور سو استفاده کنند.

بذرپاش ادامه داد: در خوزستان کارهای خوبی از جمله واگذاری ۱۴ هزار قطعه زمین روستایی در حال انجام است و در حوزه بافت فرسوده ۲۴۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد در خوزستان است.

وی تاکید کرد: در حوزه ساخت مسکن روستایی تاکنون ساخت ۴۴۰ هزار واحد انجام و تحویل مردم شده است که ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد آن در خوزستان قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خوزستان یکی از کانون‌های هدف در راستای برطرف کردن مشکل مسکن مهر باقیمانده است و به طور ویژه این موضوع دنبال می‌شود و تاکنون یک هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده است.

بذرپاش اصلی‌ترین اهرم کنترل بر بازار مسکن را مالیات بر خانه‌های خالی دانست و تصریح کرد: سال آینده در زمینه مسکن پررونق‌تر باشد و قطعاً با واگذاری زمین به مردم، کارها با سرعت بهتری دنبال می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات شهرهای جدید در استان، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که مشکل شهرهای جدید رامین و شیرین شهر به لحاظ خدمات زیر بنایی و روبنایی حل شود؛ یکی از سیاست‌های ما در شهرهای جدید ایجاد خدمات روبنایی و زیربنایی برای زیست باکیفیت است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت و شخص رئیس جمهور شجاعانه به موضوع مسکن ورود کرد در حالی که می‌دانستیم مورد نقد قرار می‌گیریم.

بذرپاش افزود: امروز با کمک مجلس، عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آغاز شده و این روند به سرعت انجام می‌شود و همچنین در حوزه مسکن شهری ۶۰ هزار هکتار زمین در سراسر کشور تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد که زمین‌های روستایی را وارد مدار ساخت کنیم و از این طریق ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور معادل ۴۰ هکتار زمین تأمین شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنا شد کار ساخت واحدها را به خود مردم بسپاریم تا مشکل مسکن مهر مجدداً تکرار نشود و کارها با شتاب بیشتری دنبال شود.

بذرپاش با اشاره به واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری در استان تهران گفت: دولت از هر روشی از جمله واگذاری زمین و تسهیلات بانکی برای ساخت مساکن مهر و نهضت ملی مسکن استفاده خواهد کرد.

کد خبر 734797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.