وقوع ۴۹ درصد از تصادفات جاده‌ای قزوین در آزادراه‌ها

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: ۴۹ درصد تصادفات جاده‌ای استان در آزادراه‌ها رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در رزمایش طرح ترافیک نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور فرماندهان نظامی، انتظامی و مسئولان استانی در قرارگاه پلیس راه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح ترافیک نوروز از امروز به مدت ۲۰ روز در محورهای مواصلاتی برون‌شهری استان قزوین اجرا می‌شود.

وی از افزایش ۵ درصدی حجم ترددهای جاده‌ای استان قزوین در ۱۱ ماه سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری بر اساس آمارهایی که دوربین‌های ترددشمار ثبت کردند، حدود ۱۹۷ میلیون تردد داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۶ میلیون افزایش تردد داشتیم.

فرمانده پلیس راه استان قزوین از کاهش ۲ درصدی جمعیت جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای استان قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان مجروحان سوانح جاده‌ای استان قزوین در ۱۱ ماه سال جاری ۲۷ درصد کمتر شده است.

ذاکری‌منش با اشاره به وضعیت تصادفات جاده‌ای در نوروز سال قبل ادامه داد: بر این اساس در نوروز گذشته ۴۸ درصد تصادفات جاده‌ای ما از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح رخ داده، همچنین بر پایه بررسی دقیق‌تر ۳۴ درصد تصادفات، از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ۴۹ درصد تصادفات جاده‌ای استان در آزادراه‌ها رخ می‌دهد، گفت: علت عمده تصادفات در استان قزوین عدم توجه به جلو است که موجب سوانحی از جمله واژگونی خودرو و خروج از جاده می‌شود که واژگونی ۴۰ درصد تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد که به خاطر خستگی و خواب‌آلودگی اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس راه استان قزوین از خدمت‌رسانی ۵۰ تیم پلیس راه در طرح ترافیک نوروزی خبر داد و اضافه کرد: در نوروز سال جاری با رویکرد هوشمندسازی کشیدن کروکی کاغذی تصادفات حذف می‌شود و همه این موارد با تبلت صورت می‌گیرد. در ضمن شعار این طرح آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و طبیعت است.

کد خبر 734776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.