۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
شهردار بیرجند  برکنار شد

رئیس شورای اسلامی شهربیرجند گفت: با عزل مهدی بهترین شهردار بیرجند، حسن خسروی به عنوان سرپرست شهرداری منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق، امروز_ یکشنبه بیستم اسفند_ با بیان اینکه تعامل با دستگاه‌های اجرایی و نهادها با شهردار و شورای شهر یک تعامل دو رفه هست، اظهار کرد: به نظر من در دو سال اخیر پروژه‌های عمرانی و شهری شهر بیرجند قفل شده است که نمونه آن اتصال خیابان عدل و معلم از اراضی پادگان، انتقال صنوف آلاینده، الحاق روستاهای اطراف به شهر و مشکلات ترافیکی در شهر بیرجند است.

وی گفت: مطالبات شورا که به حق مطالبات و پیگیری‌های مردمی بود هم متأسفانه مورد بی‌توجهی شهردار قرار گرفته است.

عبدالرزاق با بیان اینکه شورا انتقادات خود را به اطلاع شهردار رسانده است، گفت: شهردار پاسخی به انتقادات و مطالبات شورا نداده است و این در حالی است که کارها باید بر اساس تفاهم و تعامل انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از مباحث و مطالبات شورا بازگشایی خیابان عدل و معلم به‌صورت هم‌زمان بود تا گره ترافیکی رفع شود اما با بی‌توجهی شهردار همچنان این مشکل لاینحل باقی مانده است و نمی‌توان از خیابان جدید استفاده کرد.

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه مردم انتقاد داشتند که چرا شهرداری یک جا با تخلفات ساخت‌وساز برخورد و جایی دیگر برخورد نمی‌کند، گفت: حتی ما انتقادات مردم نسبت به برخی از جشن‌های دهه فجر در فرهنگسرای شهر را به اطلاع شهردار رساندیم، اما باز توجهی نشد.

وی ادامه داد: در جلسه بیست‌وهشتم بهمن این موضوعات بررسی و اعلام شد که شهردار صلاحیت لازم برای ادامه کار را ندارد و با رأی‌گیری پنج نفر از هفت نفر در این زمینه اعلام موافقت شد.

عبدالرزاق اظهار کرد: با توجه به زمان انتخابات و جلوگیری از تأثیر آن بر روند انتخاب و با تماس‌های تلفنی فرماندار بیرجند، استانداری و دستگاه‌های نظارتی قرار بر این شد که مصوبه عزل شهردار به بعد از انتخابات موکول شود.

وی گفت: به همین دلیل مصوبه را در زمانی به فرمانداری و هیئت تطبیق فرستادیم که جوابیه آن بعد از انتخابات به شورا برسد.

رئیس شورای اسلامی بیرجند بیان کرد: زمان قانونی لازم در اختیار هیئت تطبیق ۱۴ روز بود که پاسخی نیامد و طبق قانون (تبصره هفت ماده ۹۰ قانون تشکیلات شورای شهر) از امروز بیستم اسفند، مصوبه شورا مبنی بر عزل شهردار لازم‌الاجرا است و آقای بهترین صلاحیت ماندن در شهرداری را ندارد.

وی افزود: آقای حسن خسروی سرپرست شهرداری بیرجند است و شهردار در اولین فرصت انتخاب می‌شود.

کد خبر 734766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.