۴۷ واحد تولیدی صنعتی استان سمنان تسهیلات دریافت کردند

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، یادگار احمدی اظهار کرد: از ابتدای مهر سال جاری و با آغاز فرآیند ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات، به ۴۷ واحد تولیدی صنعتی استان بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید و بند «الف» تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات به منظور پشتیبانی مؤثر از بنگاه‌های اقتصادی، تأمین نقدینگی مورد نیاز آنها و تکمیل، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌های اولویت‌دار پرداخت می‌شود و واحدهایی که مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند می‌توانند با ورود به سامانه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست خود را تکمیل و ثبت کنند تا از طریق کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و معرفی به بانک آن‌ها صورت پذیرد.

مدیرکل صمت استان سمنان با اشاره به عملکرد مطلوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری، ۵۳ جلسه کارشناسی و ۷۲ جلسه اصلی کارگروه برگزار شد که مشکلات مربوط به ۲۴۶ واحد تولیدی صنعتی استان بررسی و در جهت رفع موانع موجود تعداد ۴۳۳ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

احمدی تصریح کرد: در آخرین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات زیربنایی سه واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفت و با درخواست ۷۸ طرح کشاورزی جهت بهره‌مندی از مزایای ۲۰ درصد تمدید تسهیلات به ارزش بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال توسط اعضای کارگروه موافقت شد.

وی ادامه داد: پیگیری مصوبات جلسات قبل کارگروه مرتبط با اداره کل محیط زیست و ارائه گزارشی از عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ به واحدهای متقاضی و ارائه گزارش عملکرد کارگروه رشد تولید از دیگر دستور کار آخرین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.

کد خبر 734765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.