عزم حوزه اقتصادی بر احیای واحدهای راکد و افزایش تولید است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: عزم حوزه اقتصادی بر احیای واحدهای راکد و افزایش تولید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی_ امروز یکشنبه بیستم اسفند_ در نشست اعضای هیئت مدیره کارخانه قند قهستان، اظهار کرد: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور و سیاست‌های دولت در امر تولید، یکی از دغدغه‌های مهم حوزه اقتصادی استان حل مشکلات واحدهای تولیدی و رشد تولید است.

وی افزود: حوزه اقتصادی استان برآن است با احیای واحد راکد و نیمه تعطیل، زمینه لازم برای افزایش آمار اشتغال را فراهم آورد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در این راستا جلسات متعددی با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شده است، متذکر شد: طی دو سال گذشته توانستیم تعدادی از واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل را مجدد به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های حوزه اقتصادی استان ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی است، اظهار داشت: در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با سرمایه‌گذاران هستند.

اشرفی با اشاره به عزم دولت برای بازگشت دوباره کارخانه قند قهستان به چرخه تولید خاطرنشان کرد: فعالیت دوباره این کارخانه در توسعه شهرستان مرزی درمیان بسیار مؤثر است.

به گزارش ایمنا، کارخانه قند قهستان با قدمتی بیش از ۶۵ سال، از سال ۱۳۹۲ تعطیل و در ردیف واحدهای تولیدی راکد استان قرار گرفت، در جریان سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی و به شهرستان درمیان (شهریور سال‌جاری)، احیای این کارخانه به عنوان دغدغه مردم مطرح شد که با دستور ویژه آیت‌الله رئیسی، پیگیری‌ها به منظور راه‌اندازی مجدد این کارخانه در دستور کار حوزه اقتصادی استان قرار گرفت و کمتر از چهار ماه وعده رئیس دولت محقق شد و کارخانه قند قهستان به چرخه فعالیت برگشت و وارد مدار تولید شد.

کد خبر 734728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.