تمهیدات نوروز ۱۴۰۳؛ تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی آماده‌باش هستند

هر سال در ایام نوروز شاهد تلاش ویژه دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی برای ایجاد امنیت و تسهیل سفر هم‌وطنان هستیم، در همین راستا هر یک از دستگاه‌های ذی‌ربط در تلاش هستند تا خدمات خود را باکیفیت بیشتری به مردم ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ایام نوروز نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله نیروهای پلیس، هلال‌احمر و اورژانس دارد، چراکه در این ایام افراد بسیاری عازم سفر به اقصی نقاط کشور می‌شوند، بنابراین مهم است که تمام دستگاه‌ها آمادگی لازم برای حضور مسافران، مقابله با حوادث احتمالی، کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و تسهیل سفر هم‌وطنان را داشته باشند.

حال آنکه ایام نوروز سال جاری با ایام ماه مبارک رمضان مصادف شده است و می‌طلبد که علاوه بر اهتمام ویژه دستگاه‌های خدماتی و امدادی، افراد نیز نسبت به رعایت موارد حائز اهمیت اقدام کنند و همراهی به خصوصی با نیروهای امدادی و خدماتی داشته باشند تا ایامی پرنشاط و با آرامش تجربه کنند.

تمهیدات نوروز ۱۴۰۳؛ تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی آماده‌باش هستند

برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز در نوروز ۱۴۰۳

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا اظهار کرد: سال جاری تمام دستگاه‌ها به شکل تمام قد در طرح نوروزی مشارکت دارند، نوروز سال جاری به دلیل مقارن شدن با ماه رمضان از ویژگی خاصی برخوردار و شعار انتظامی کشور در این ایام، «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» است.

وی افزود: در سال جدید مأموران و نیروهایی که برای خدمت به مردم در جاده‌ها مستقر می‌شوند روزه هستند و باید بیست‌وچهارساعته به مردم خدمت‌رسانی کنند، بنابراین انتظار می‌رود افراد با رعایت قوانین و مقررات آنها را همراهی کنند.

فرمانده فراجا با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار نیرو در ایام نوروز از چندین سازمان و دستگاه در جاده‌ها مستقر می‌شوند، گفت: هدف از این استقرار تأمین آرامش و امنیت مردم است.

سردار رادان با تاکید بر ضرورت برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ادامه داد: در این میان افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی می‌تواند بازدارنده باشد و طبق آمارها کمتر از ۱۰ درصد از رانندگان مرتکب تخلف می‌شوند، اما همین ۱۰ درصد قانون‌گریز برای ۹۰ درصد دیگر نیز حادثه‌ساز می‌شوند و ایمنی ترافیکی را از بین می‌برند، از این‌رو تاکید می‌شود که باید با این متخلفان به صورت جدی برخورد شود.

وی با اشاره به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: مردم و مسافران از تظاهر به روزه‌خواری در این ایام پرهیز کنند و رستوران‌ها در شهرهای مسافرپذیر نیز با توجه به پروتکل‌های اعلام شده از سوی پلیس خدمات‌رسانی خود را انجام دهند.

تمهیدات نوروز ۱۴۰۳؛ تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی آماده‌باش هستند

آماده‌باش زمینی، هوایی و دریایی اورژانس برای نوروز ۱۴۰۳

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور با تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور در ایام نوروز نیز با تمام توان در کنار دیگر سازمان‌ها خدمت‌گزار مردم خواهد بود و انتظار می‌رود که بهترین اقدامات از سوی تمام دستگاه‌ها انجام شود و مردم نیز به هشدارهای اعلام شده توجه کنند.

وی با بیان اینکه اورژانس پای کار ایستاده و به مردم خدمت می‌کند، گفت: نیروهای اورژانس در ایام نوروز چه در سطح شهرها و چه در سطح جاده‌ها در آماده‌باش کامل هستند و تمام تلاش ما این است که به سلامت از این ایام عبور کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره تمهیدات نوروزی این سازمان گفت: اورژانس کشور با حضور ۱۳۸۵ پایگاه و ۵۴ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی در خدمت مردم است و با شروع این طرح که از بیست‌وچهارم اسفند آغاز می‌شود، استقرارها نیز آغاز خواهد شد، علاوه بر آن اورژانس بر وضعیت بهداشتی ایام نوروز و مراکز عرضه مواد غذایی و خوراکی نیز نظارت خواهد داشت.

تمهیدات نوروز ۱۴۰۳؛ تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی آماده‌باش هستند

افزایش ۲ برابری توان هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳

صادق محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر برای سال جدید، با توانی دو برابر سال گذشته وارد اجرای طرح شده و تمام هدف این است که خدمات نوروزی به مردم بهتر ارائه شود؛ در همین راستا نیز در تلاش هستیم شاهد کاهش آمار تصادفات و خسارات جانی ناشی از آن باشیم.

وی با بیان اینکه در نوروز سال جاری بالغ بر هزار دستگاه خودرو به توان عملیاتی هلال احمر اضافه خواهد شد، افزود: از پلیس راهور تقاضا داریم در شماره‌گذاری خودروهای امدادی نیز به ما کمک کند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه وظیفه هلال‌احمر این است که مراقب جان مردم باشد، گفت: در همین راستا نیز پایگاه‌های ثابت و سیار هلال‌احمر در جاده‌ها و مبادی ورودی شهرها ایجاد شده است.

محمودی با اشاره به آمار مأموریت‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در نوروز سال گذشته ادامه داد: برابر آمار استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران و خوزستان از جمله شهرهای پرماموریت برای هلال‌احمر و پر سفر ما در ایام هستند.

وی از برقراری پایگاه سلامت نوروزی از سوی هلال‌احمر نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در این پایگاه‌ها علاوه بر امدادگران، داوطلبان و تیم‌های جوانان نیز حاضر شده‌اند و اقدام به ارائه خدمات سلامت و رفاهی به مردم و مسافران نوروزی خواهند کرد.

کد خبر 734721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.