ساعت کار معلمان مدارس تغییر می‌کند؟ + جزئیات

با تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع تغییر ساعت کار معلمان مدارس برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ به بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی پرداختند.

کمیسیون آموزش جهت تأمین نظر شورای نگهبان ماده ۱۴ این طرح درباره ساعت تدریس معلمان را تغییر داده بود بدین‌گونه که ساعات تدریس تمام‌وقت معلمان دوره ابتدایی (۳۱) ساعت در هفته، ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام‌وقت غیررسمی مدارس و مراکز (۳۲) ساعت در هفته، ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز (٣٦) ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شوراهای آموزشی پرورشی و اداری مدرسه شود.

پیش از این در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود که ساعات تدریس معلمان دوره ابتدایی ۲۵ ساعت در هفته بوده همچنین ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام‌وقت غیررسمی مدارس و مراکز (۳۰) ساعت در هفته، ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز (٣۶) ساعت در هفته با حضور در جلسات و شوراهای آموزشی پرورشی و اداری مدرسه باشد.

در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر آئین‌نامه‌ای را مطرح کرد مبنی بر اینکه چرا کمیسیون آموزش ساعات تدریس معلمان را اضافه کرده است، حال اینکه ایراد شورای نگهبان چنین چیزی نبوده است؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت که هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصحلت نظام ایراد گرفته و کمیسیون آموزش بر اساس آن اصلاح کرده است.

در نهایت مصوبه کمیسیون آموزش به رأی مجلس شورای اسلامی گذاشته شد و نمایندگان با آن مخالفت کردند، بنابراین این ماده برای اصلاح مجدد به کمیسیون آموزش ارجاع شد.

کد خبر 734697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.