زنده‌گیری تمساح سرگردان در منطقه سیل‌زده دشتیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده‌گیری یک سر تمساح سرگردان در روستای درگس شهرستان دشتیاری که با سیلاب‌های اخیر جابجا شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: بروز سیلاب در شهرستان دشتیاری علاوه بر ایجاد خسارات فراوان به زیرساخت‌ها، موجب تخریب زیستگاه حیات وحش و جابجایی گونه‌های جانوری شده است.

وی افزود: پیرو نزولات جوی هفته گذشته، شب گذشته یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی گاندو که با جریان سیلاب وارد محدوده روستای درگس شده بود، توسط یگان حفاظت محیط زیست با همکاری همیاران محلی زنده‌گیری و پس از بررسی وضعیت سلامت و ثبت اطلاعات بیومتریک در زیستگاه طبیعی و امن رهاسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اداره‌کل قبل از شروع بارندگی‌های اخیر در استان اقدام به صدور اطلاعیه و هشدار در رابطه با احتمال جابجایی گاندو کرده است، گفت: از هم‌وطنان ساکن در مناطق سیلابی می‌خواهیم تا ضمن رعایت اصول و موارد توصیه شده، به هیچ عنوان به گونه‌های جانوری که همراه سیلاب جابه‌جا شده‌اند نزدیک نشوند و در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش در محدوه مناطق مسکونی مراتب را فوراً به نزدیک‌ترین محیط‌بانی محیط زیست اطلاع‌رسانی یا با شماره ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 734628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.