منظومه خدمات یکپارچه «یزدِمن» رونمایی شد / ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری یزد به شهروندان

منظومه خدمات یکپارچه «یزدِمن» در حال حاضر با ارائه خدمات هوشمند شهروندی در قالب هفت سامانه راه‌اندازی شده است و به زودی شش سامانه دیگر به این منظومه اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، ظهر امروز _شنبه نوزدهم اسفند_ با حضور مدیران شهرداری یزد، منظومه خدمات یکپارچه "یزدمن" توسط شهرداری یزد رونمایی شد.

خدمت در شهرداری یزد در آینده نزدیک از طریق سامانه نرم افزاری "یزدمن" خواهد بود و هر شهروند با ورود به حساب کاربری خود می‌تواند به راحتی و به صورت مجازی از کلیه خدمات استفاده کند.

منظومه خدمات یکپارچه «یزدِمن» رونمایی شد / ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری یزد به شهروندان

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد در آئین رونمایی از منظومه خدمات یکپارچه یزدمن، رونمایی از این پروژه در آستانه ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و اظهار کرد: تاکنون با این وسعت به سمت فناوری اطلاعات در ارائه خدمات نرفته بودیم، تاکنون اقدام دیگری نشده بود.

وی با اشاره به پیشتازی استان یزد در ارائه خدمات به صورت هوشمند خاطرنشان کرد: یزد همواره پیشتاز بوده و این پیشتازی را حفظ کرده است، البته باید از این فناوری‌ها به فناوری‌های بعدی آینده هم وارد شویم، اکنون به تعداد انگشتان دست شهرداری فناور داریم و جزو سه شهرداری اول هستیم که از شهر هوشمند رونمایی می‌کند.

شهردار یزد با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی سامانه "یزدمن" در پاییز گفت: با فعال شدن و اجرای کار ایرادات شناسایی و برطرف شده تا مردم کمترین مشکل را داشته باشند، در ادامه نیز اگر ایراداتی وجود داشته باشد برطرف خواهد شد.

محی‌الدینی تأکید کرد: هر آنچه آرامش و آسایش مردم را در پی داشته باشد، رضایت خداوند را هم دارد، شهرداری در صف خدمت‌رسانی به همه آحاد جامعه، فقیر و غنی کودک و پیر را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: هر چه به سمت فناوری‌ها می‌رویم خطرات جدی‌تری هم ما را تهدید خواهد کرد، همواره مبحث امنیت اطلاعات باید دقت شود، همزمان با اجرای سامانه باید امنیت اطلاعات نرم‌افزار به طور جدی دنبال شود تا سامانه‌ها و نرافزارها آسیبی نبینند.

منظومه خدمات یکپارچه «یزدِمن» رونمایی شد / ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری یزد به شهروندان

مجید تجملیان، رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد در خصوص منظومه خدمات یکپارچه شهروندی "یزدمن" اظهار کرد: منظومه خدمات یکپارچه شهر هوشمند به این نحو است که سامانه‌ها حول یک محور فعالیت دارند، سامانه محوری سه کار مهم، احراز هویت، تعیین سطح خدمات و اعتبار سنجی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به سه نسل هویت سنجی و خدمات از مراحل کاغذی، کارتی و سپس موبایلی خاطرنشان کرد: این سامانه در حال حاضر امکان ارائه ده‌ها خدمات متنوع و در عین حال مرتبط را اجرا می‌کند و امکان توسعه آن وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: از جمله خدمات ارائه شده در این سامانه، امکان تشکیل باشگاه شهروندی، برگزاری انواع پویش‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری است.

تجملیان در خصوص تاریخچه آغاز به کار این سامانه گفت: از سال ۱۳۹۵ ایده اولیه مطرح شد، در سال ۱۳۹۸ عقد قرارداد صورت گرفت، در ادامه کمیته یزدمن ذیل کمیسیون شهر هوشمند تشکیل و با صرف هزاران نفر ساعات کار فنی، کارشناسی‌، تخصصی و … با همکاری سازمان فاوا اجرا گردید، نهایتاً این ابر پروژه به نتیجه رسید و اجرای آزمایشی از پاییز ۱۴۰۲ آغاز شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر هفت سامانه در منظومه خدمات یکپارچه شهر هوشمند فعال شده است، از جمله سامانه‌های فعال حساب شهروندی، باز پس، اتومن، بلیط شهربازی‌ها، دوچرخه‌های اشتراکی، نقشه جامع شهر، و جست‌وجو متوفیات است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در ادامه شش سامانه دیگر به منظومه خدمات یکپارچه "یزدمن" اضافه خواهد شد، از جمله این سامانه‌ها خدمات توقف سنجی حاشیه معابر، پارکینگ‌های عمومی، باشگاه شهروندی، نامگذاری معابر، پرداخت تاکسیرانی و خرید از فروشگاه‌ها است.

تجملیان ادامه داد: امیدواریم این سامانه بتواند خدمات ارزنده خود را به سایر شهرهای بزرگ کشور ارائه داده و خدمات خود را گسترش دهد و زمینه درآمدزایی را برای شهرداری فراهم کند.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه نرم‌افزاری خدماتی "یزدمن" به آدرس my.yazd.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند، این سامانه‌های دسترس‌پذیر برای همه اقشار مختلف بوده و بخش زیادی از ترددها به شهرداری یزد را کم خواهد کرد

یکی از خدمات در این نرم افزار، مشخص بودن محل حرکت اتوبوس شهری به صورت لحظه به لحظه است و مردم می‌توانند نسبت به مدیریت وقت خود در سفرهای شهری اقدام کنند، سایر خدمات توسط مناطق شهرداری یزد به مرور به سامانه اضافه و تکمیل خواهد شد.

منظومه خدمات یکپارچه «یزدِمن» رونمایی شد / ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری یزد به شهروندان

کد خبر 734572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.