ماشین‌سازی اراک برگ نوینی از بومی‌سازی و اقتصاد مقاومتی را محقق کرد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ماشین‌سازی اراک در دوره نوین فعالیت‌ها و جهش تولیدات خود توانسته است، برگ نوینی از بومی‌سازی و اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محسن احمدی پیش از ظهر امروز_ شنبه نوزدهم اسفند_ در آئین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول ماشین‌سازی اراک اظهار کرد: شرکت ماشین سازی اراک به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان داخلی و پیشگامان راه‌اندازی راکتورهای فولاد و آهن اسفنجی، با تولید راکتورهای فوق سنگین برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار این واحد صنعتی و استان مرکزی بی افزاید و کشور را در این زمینه بی‌نیاز کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری افزود: امسال توانستیم تأکیدات و منویات رهبری را در حوزه رونق تولید، بومی‌سازی، خودکفایی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: ماشین سازی اراک در دوره نوین فعالیت‌ها و جهش تولیدات خود توانسته است، برگ نوینی از بومی‌سازی و اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

احمدی اضافه کرد: امسال توانستیم شرکت ماشین سازی اراک را که متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است، به دوران اوج برگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم ساخت راکتورهای فوق سنگین توسط گروه صنعتی ماشین سازی اراک خنثی کردن تحریم‌ها و بی‌نیازی از شرکت‌های خارجی است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: در گذشته طراحی و ساخت تجهیزات فوق حساس راکتور سنتز در انحصار شرکت دانمارکی تاپ سویی و سازندگان اروپایی بود که پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه، شرکت تاپ سویی اقدام به متوقف کردن ساخت این تجهیزات کرد.

احمدی اظهار کرد: امروز با ساخت و تولید این راکتور، شاهد هم‌افزایی و موفقیت شرکت‌های زیرمجموعه صندوق از جمله شرکت دانش بنیان ماشین سازی اراک و پتروشیمی دنا در زمینه بومی‌سازی صنایع فوق سنگین، شکوفایی اقتصادی کشور و سودآوری برای صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم.

وی: قرارداد طراحی و ساخت تجهیزات فرایندی پروژه‌های متانول پتروشیمی‌های دنا و سیراف شامل ۲۴ دستگاه منحصر به فرد و استراتژیک با ماشین سازی اراک امضا شده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: تهیه طرح نوسازی، بازسازی و توسعه ظرفیت‌های گروه صنعتی ماشین سازی اراک در دستور کار است و این طرح مهم در اولویت برنامه‌های استراتژیک صندوق قرار گرفته و در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

ماشین سازی اراک قابلیت طراحی، مهندسی و تولید تجهیزات پیچیده پتروشیمی و فولاد را دارد

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک هم گفت: این شرکت قابلیت طراحی، مهندسی و تولید تجهیزات پیچیده پتروشیمی و فولاد را دارد.

رضا سرایی با بیان اینکه این شرکت به عنوان یک مجموعه دانش بنیان و صنعتی صنعت ساز شناخته می‌شود اظهار کرد: تمام کشورها در مسیر توسعه خود، واحدهایی مانند ماشین سازی را سرمایه می‌کنند تا بتوانند تجهیزات مورد نیاز صنعت را طراحی، مهندسی و تولید کنند.

وی افزود: در همه این سال‌ها همه تجهیزات حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، تجهیزات فولادی، سازه‌های فلزی و … توسط این واحد صنعتی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک با بیان اینکه این شرکت قابلیت تولید و طراحی و مهندسی انواع و اقسام تجهیزات مهندسی را دارد تصریح کرد: این شرکت دارای پنج گروه صنعتی در داخل خود و پنج شرکت در خارج از مجموعه است و تا سال‌های گذشته رقیبی برای این شرکت وجود نداشت، اما در سال‌های اخیر شرکت‌هایی از داخل ماشین سازی و نیروهای آموزش دیده در این شرکت به عنوان رقیب وارد عرصه تولید شده‌اند.

سرایی اضافه کرد: این شرکت توانمندی ساخت پیچیده‌ترین تولیدات و تجهیزات حوزه فولاد و پتروشیمی را داراست و این تولیدات هم سطح استانداردهای بین‌المللی است.

وی ادامه داد: هم اینک شاهدیم که دانش فنی ساخت تجهیزات فرایندی پتروشیمی متانول، ساخت راکتور فولاد، پل‌های PMP ارتش توسط ماشین سازی بومی شده و ماشینی طراحی شده است که قابلیت حفاری در عمیق‌ترین نقاط را دارد.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک با بیان اینکه توانایی اجرای پروژه‌های ملی و ابر پروژه‌ها به شکل EPC در ماشین سازی وجود دارد گفت:این شرکت در مسیر توسعه صنعتی کشور ورود به چنین پروژه‌هایی را وظیفه ذاتی می‌دانیم و برای این مهم باید از ظرفیت صنعتی و پروژه‌های شرکت استفاده کند.

سرایی اظهار کرد: برای تعمیق ساخت داخل و کاهش قیمت تمام شده پروژه‌ها باید از ظرفیت موجود به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، برج ۱۳۲ متری در محل سایت یکی از پتروشیمی‌ها، توسط ماشین سازی اراک ساخته شده است گفت: امروز بزرگترین برج صنعت پتروشیمی در حال نصب است.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک خاطرنشان کرد: سازمان بنادر کشور در حال خرید تجهیزات بندری است در حالی که می‌توان تأمین این تجهیزات را از طریق ماشین سازی دنبال کرد، اما تا امروز ظاهراً برای خرید این تجهیزات تلاش می‌شود در حالی که باید تولید داخل را تقویت کرد.

کد خبر 734529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.