استفاده از ظرفیت‌های داخلی موجب امیدآفرینی در کشور می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی موجب اشتغال‌زایی و امیدآفرینی در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز_ شنبه نوزدهم اسفند_ در آئین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول ماشین‌سازی اراک اظهار کرد: اقدامات شایسته‌ای از قبیل تولید راکتور آهن اسفنجی و راکتور فوق سنگین تولید متانول توسط شرکت ماشین سازی اراک انجام شده است.

وی افزود: این شرکت در دهه اخیر منشأ اقدامات بزرگ در کشور شده است، امید می‌رود هر روز شاهد اقدامات ارزشمند در استان مرکزی و کشور باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های داخلی موجب اشتغالزایی و امیدآفرینی در کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است و از دولت انتظار می‌رود که برای تأمین نیازهای خود، استان مرکزی و صنایع این استان را از جمله ماشین سازی، هپکو و آذراب را مدنظر قرار دهد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: استان مرکزی حدود سه هزار واحد صنعتی دارد که هر یک می‌توانند در حوزه کاری خود کارگشا و منشأ تحول و تأمین کننده نیازهای کشور باشند.

وی تاکید کرد: در سطح ملی، مسئولان کشور باید به جای سفارش دادن به چینی‌ها از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند چرا که افزایش تولید، امید، نشاط، اشتغالزایی را به دنبال دارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه کلان‌نگرها باید از ظرفیت‌های صنعتی این استان نهایت بهره‌گیری را داشته باشند، تصریح کرد: شرکت ماشین‌سازی اراک منشأ تحولات قابل تقدیر و با ارزشی شده و در سال جاری این شرکت چندین اقدام ارزشمند و افتخارآمیز برای کشور از جمله یک سفارش کار برای فولادسازی کرمان با ۷۵۰ تن وزن داشته است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: امروز هم این شرکت با راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول کشور را جز پنج تولید کننده این محصول قرار داد، این خدمات ارزشمند نباید در سطح ملی محصور باشد.

وی تصریح کرد: کشور نیاز به صادرات دارد و با صادرات رشد می‌کند بنابراین، باید حداقل صادرات ۳۰ درصدی را هدف گذاری کنیم و حتی در مشارکت با دیگر صنایع کشورها، حضوری فعال داشته باشیم تا شاهد رخداد دادن تحول در کشور باشیم.

امام جمعه اراک ادامه داد: نباید خود را به صادرات خرد محدود کنیم بلکه باید در گام‌های بعدی تولیدات پیشرفته‌تر همراه با فناوری خاص تر را دنبال کنیم و به صنایع قدرت و اجازه پرواز داده و مانع تراشی نکنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: ظرفیت‌های استان مرکزی قابل توجه است و باید مدنظر قرار گیرد، شرکت‌های چینی نیز باید از این فناوری‌ها استفاده کنند و صنایع بزرگ ایران را شریک کاری خود برای اقدامات بزرگ در منطقه و جهان قلمداد کنند.

وی با بیان اینکه تجربه و توانمندی جوانان دانشمندان ایرانی زبانزد است گفت: با توجه بیشتر به جوانان و دانشمندان این مرز و بوم می‌توان شاهد موفقیت‌های گسترده‌تر کشور باشیم.

به گزارش ایمنا، نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول ماشین‌سازی اراک روز شنبه طی آئینی با حضور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و استاندار استان مرکزی، رونمایی و تحویل شرکت بهره‌بردار شد.

کد خبر 734489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.