جلوگیری از خام‌فروشی موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود

استاندار مرکزی گفت: در صورتی که بخواهیم اقتصاد کشور با شتاب حرکت کند باید از پدیده خام‌فروشی فاصله بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز _شنبه نوزدهم اسفند_ در آئین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول ماشین‌سازی اراک که در سالن جلسات مرکز آموزش این واحد صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: هم اینک کنسرسیوم اقتصادی استان شکل گرفته است و ماشین‌سازی اراک با تولید راکتورهای بومی فوق‌سنگین بر افتخارات صنعتی کشور افزود که این اقدام جای تبریک و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه ماشین‌سازی اراک یک ظرفیت بی نظیر در صنعت کشور ایجاد کرده است، افزود: در صورتی که بخواهیم اقتصاد کشور با شتاب حرکت کند باید از پدیده خام فروشی فاصله بگیریم و به صنایع توجه کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تا زمانی که خام فروشی در کشور اصلاح نشود، قطعاً اقتصاد کشور به سطح شایسته نخواهد رسید خاطرنشان کرد: تولیدات ماشین سازی اراک همواره جز اولین‌ها بوده و این توانمندی خود را حفظ کرده است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: کنسرسیوم اقتصادی استان مرکزی هم اینک شکل گرفته است و بزرگان صنعت به این کنسرسیوم پیوسته‌اند تا با هم افزایی ویژه ظرفیت‌های ویژه استان فعال و مورد استفاده قرار گیرد و هم اینک به دنبال توسعه و معرفی تولیدات صنعتی استان هستیم.

وی اضافه کرد: در طول سال‌های اخیر مقداری از خام فروشی صنایع فاصله گرفته شده اما اقتصاد کشور همچنان دست به گریبان این موضوع است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه راکتورهای بومی فوق‌سنگین متانول ماشین‌سازی، ایران را جزو پنج کشور تولید کننده این محصول قرار داد، گفت: این اتفاق افتخاری بزرگی است البته با این اقدام فقط یک گام کوچک از خام فروشی فاصله می‌گیریم و باید زنجیره تولید متانول در کشور تکمیل شود.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: تولید، تبدیل و صادرات متانول جز اولویت‌های صنایع پتروشیمی است تا به عنوان بازیگر در صنعت پتروشیمی جهان جایگاه خود را ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که ماشین‌سازی بخواهد ارزش افزوده برای جامعه فرهنگیان ایجاد کند نیاز به نوسازی و بازسازی دارد و از سهامداران عمده انتظار می‌رود توجه ویژه به ماشین سازی داشته باشند.

استاندار مرکزی ادامه داد: کارگروه ویژه ای را می‌توان در شرکت ماشین سازی مستقر کرد تا بازسازی و نوسازی آن برنامه‌ریزی شود و به جایگاه بین‌المللی اصلی خود دست یابد که تحقق این مهم قطعاً اشتغالزایی را به دنبال دارد.

مخلص‌الائمه گفت: شرکت ماشین‌سازی اراک یک پدیده منحصر به فرد است و باید زمینه بازسازی و ارتقای این صنعت فراهم شود و این آمادگی وجود دارد که در کنار صندوق و ماشین سازی باشیم تا ارتقای این مجموعه رخ دهد.

کد خبر 734478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.