۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران استان ایلام پرداخت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: طی ۲ سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران استان ایلام پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزاد شریفی در دیدار با امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام جزو استان‌های برتر در زمینه گردشگری در کشور است، اظهار کرد: پیشرفت‌های استان در بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی قابل توجه بوده و این استان به عنوان پدیده گردشگری در کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: ۹۰۶ اثر تاریخی و فرهنگی استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اضافه کرد: ۳۸ اثر تاریخی و فرهنگی طی دو سال گذشته به آثار ملی استان افزوده و مشکلات تعیین عرصه آثار تاریخی مثل شهر تاریخی سیمره حل شده است.

شریفی عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته و برای اولین بار نمایشگاه خارج از کشور برای فروش محصولات استان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در استان ایلام شناسایی شده است، بیمه تأمین اجتماعی اصلی ترین مشکلات صنعتگران این بخش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با اشاره به اینکه صنعت چاقوسازی از ظرفیت‌های بزرگ صنایع دستی استان است، تصریح کرد: محصولات صنایع دستی استان به کشورهای اروپایی و آسیایی ارسال می‌شود.

شریفی اضافه کرد: با چند کشور خارجی برای فروش محصولات صنایع دستی قرارداد بسته شده و ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات طی دو سال گذشته به صنعتگران استان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: سفره‌های افطاری ساده برای ایام ماه مبارک رمضان برای گردشگران پیش بینی شده و ۲۶۴ واحد اقامتی در استان ایلام فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: امسال پیش‌بینی شده است بیشترین گردشگران به شهرهای دره شهر، بدره و سیروان مراجعه کنند.

شریفی افزود: تمهیدات بسیار خوبی برای زیرساخت‌های گردشگری در تنگه کافرین انجام شده است.

کد خبر 734465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.